Erős év végi forgalmat vár az IKEA
Novemberben 5 százalékkal nőtt az IKEA magyarországi forgalma a tavaly novemberihez képest, és a várakozások hasonlóak decemberre is – közölte a vállalat az MTI megkeresésére.
Az eredményekhez jelentősen hozzájárul az online értékesítés, amely novemberben a teljes értékesítés 18 százalékát tette ki.
A koronavírus-járvány tavaszi szakaszában az IKEA három magyarországi áruháza 47 napig zárva volt. Akkor csak a házhoz szállítás, illetve a „kattints és vedd át” szolgáltatás működött, de ezek nem tudták teljes mértékben helyettesíteni az áruházi vásárlás forgalmát, ami a vállalat legfontosabb bevételforrása – jelezték.
A június és a július ugyanakkor szokatlanul erős volt, ez valószínűleg az elhalasztott vásárlásoknak köszönhető. Ebben a két hónapban nemcsak azt a célt teljesítette túl a cég, amelyet még a járvány előtt tűzött ki, hanem az értékesítés visszaerősödésére vonatkozó elvárásokat is – fejtette ki az idei tapasztalatokról beszámolva a cég.
A 2019. szeptember 1-től 2020. augusztus 31-ig tartó 2020-as pénzügyi év auditált eredményeit januárban teszik közzé, abból látszik majd, hogy alakult a forgalom a pénzügyi év egészében az előző évhez képest.
A 2018-as pénzügyi évét 75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft., ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelentett, a 2019-es pénzügyi évben pedig 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a forgalom.
A vállalat tájékoztatása szerint jelenleg több mint 1600 munkavállalót alkalmaznak Magyarországon, a pandémiás helyzet miatt egy munkatársat sem küldtek el.
A januártól életbe lépő új lakáspolitikai intézkedések hatásáról közölték: a 2021-es pénzügyi évben a korábbi évekhez hasonló növekedést szeretnének elérni, ezt kedvezően befolyásolhatják a lakáspolitikai intézkedések. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >Komoly kritikát kapott az adventi kalendárium
A termekkritikus nevű vlogger legújabb TikTok-videójában alapos kritikával illette az…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Különleges matricagyűjtő albummal tért vissza Garfield a SPAR és INTERSPAR áruházakba
A világ legkülönlegesebb állatait bemutató új matricás albummal, az Állati…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >