Érintésre cseréli a készpénzt – a SoftPOS felturbózza a vásárlás élményét

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 21. 18:00

Egyetlen mozdulattal megoldani egy problémát – felgyorsult életvitelünk hatékonysága szempontjából az egyik legértékesebb fejlesztés, amit a korszerű technológia kínálhat. Nem véletlen, hogy a vállalkozások életében is egyre népszerűbbek a különböző online fizetési megoldások, ezeken belül is különösen az érintéses, QR-kódos vagy linkes alkalmazások.

AdvertisementAz online marketingben használatos pay-per-click mérőegység találóan fejezi ki, mit értékelnek  leginkább a felhasználók és a szolgáltatói, eladói oldal a vásárlás során: a kattintásnyi idő alatt születő döntéseket. A Google szerint a másodpercenkénti kattintási átlag 6,51, míg a világrekord 14,1 kattintás. A magyar zongoravirtuóz, Péter Bence 2012-ben felállított billentyű-leütési világrekordja 765 hang volt egy perc alatt. Bár ezek technikai számok, és a „leg”-ek határjelzők csupán, viszonyítási pontként szolgálnak a szolgáltatások és főként a fintech megoldások fejlesztésében.

A kattintást pedig ma már érintésben is kifejezhetjük, akár telefonunkra letöltött alkalmazás segítségével is fizethetünk a SoftPOS megoldással rendelkező boltokban.

Az időtényező mellett a vásárlói élmény a következő vízválasztó: a minél kevesebb mozdulattal megtehető könnyed, „akadálymentes” vásárlói útvonal olyan előny, amivel a drágább szolgáltatásokat és termékeket is szívesebben választjuk.  Ez már nem csupán az időtakarékossággal és a túlzsúfolt napjainkkal függ össze, hanem komoly pszichológiai ereje is van: ami könnyen megy, az kompetencia-marker, vagyis azt az érzést kelti, hogy képesek vagyunk rá, okosak vagyunk, nem kell megküzdenünk érte.

A fintech szektor „okos”-megoldásai éppen ezt a kompetencia-érzést erősítik, a különböző cégek pedig abban versengenek, melyik tudja könnyebbé, zökkenőmentesebbé tenni ügyfelei számára a digitális pénzügyi megoldásokat. A fintech vállalatok fejlesztésekkel, az ügyféligények gyors technológiai adaptálásával vesznek részt ebben a versenyben. Az egyébként nagyon is árérzékeny magyar piacon ma már az alacsony költségek vonzását is felülírja a fejlett funkcionalitás szempontja: a SimpleBusiness fizetési megoldása például 2020-ban elnyerte Az év digitális banki szolgáltatása címet.

SoftPOS: okostelefonból POS-terminál

A SimpleBusiness 2020-as elindítása óta négy – két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló – lehetőséget kínál a vállalkozásoknak elektronikus fizetésre. Ez a csomag egy ötödik elemmel bővült: a sokoldalú, bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval, amelyben egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók, fizikai POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül. Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával.

Az online kasszát használó kereskedők, szolgáltatók mindennapjaiban fontos változás volt, hogy a 2021. január 1-jétől érvényes jogszabályváltozás miatt biztosítaniuk kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóiknak, ügyfeleiknek, ami szintén ösztönzően hatott a készpénzmentes tranzakciók számának alakulására. A fejlődésben rejlő lehetőségeket számos, a digitalizáció térnyerését támogató piaci szereplő igyekszik kihasználni.

Minden technológiai fejlesztés annyit ér, amennyire megkönnyíti a felhasználók életét, és – ezzel összefüggésben – amennyire széles körben képes stabil megoldást nyújtani a piacon. A SimpleBusiness érintéses, QR-kódos vagy linkes fizetési megoldásai között a vásárlók könnyen megtalálhatják a számukra megfelelőt. Bármelyik hatékonyságát értékelnénk, az azt használó vállalkozók véleménye a releváns.

Vállai Béla, a borbolt.hu vezetője élesben tesztelte az SimpleBusiness SoftPOS megoldását, az idei Jazz és a Bor Fesztiválján. A szabadtéri eseményeken való gyors és zökkenőmentes kiszolgálás minden kereskedő és vendéglátó számára az egyik legnagyobb kihívás, hiszen a résztvevők hangulatán ezek az élmények is nyomot hagynak.

„Minden évben kitelepülünk, idén is három faházzal voltunk a helyszínen, és hatalmas segítség volt, hogy a négy nap alatt ilyen könnyen tudtak fizetni a vásárlók, egyetlen érintéssel. A SoftPOS gyors, átlátható, visszanézhető megoldás – nagyon meg voltunk elégedve vele. Plusz könnyebbség, nem mellesleg környezetkímélő is egyben, hogy nem kell papír alapú igazolást kiállítani a tranzakciókról, hiszen e-mailes visszaigazolást kérhetnek a vásárlók – mondja Vállai Béla.

Üzlettulajdonosként nem utolsó szempont, hogy a fesztiválszezon sokrétű tapasztalattal rendelkező, nemzetközi közönsége számára egyaránt értékes könnyítéssel tudtak jelen lenni a helyszínen:

„Voltak külföldiek is, akik szintén nagyon örültek az érintéses fizetésnek, mondván, hogy még nem általánosan elterjedt külföldön sem, fesztiváli környezetben” – osztja meg tapasztalatait a borbolt.hu vezetője.

Költségvonzatait és tekintve a SoftPOS ugyancsak jól vizsgázott, ráadásul most kedvezményes kerekedői díjjal próbálható ki a Mastercard támogatásának köszönhetően:

„Jóval kedvezőbb költségekkel működik, mint egy hagyományos terminál, okostelefonra telepíthető, szinte azonnal használható és rendkívül felhasználóbarát” – összegzi Vállai Béla a termékelőnyöket.

Többet nem is kívánhatnánk egy fizetési megoldástól!

Hirt Győző, a Roadside Street tulajdonosa főként a SoftPOS felhasználóbarát oldalát méltatta:

„Azonnal érkezik az értesítés a tranzakcióról, ami nagy biztonságérzetet nyújt a vásárlóknak és az eladónak egyaránt, hiszen nemcsak azt jelzi, ha sikeres volt a vásárlás, hanem a problémákat is. Körbenéztem a piacon, és a SoftPOS volt az egyik legjobb, ezt választottam és szuperül működik. Mindenki meglepődik, hogy telefonon keresztül, érintéssel is tud fizetni, de élvezi a könnyebbséget.”

Vajon mi lesz a fintech következő csodája? Fokozható-e még a vásárlói élmény? Könnyíthetők-e tovább a tranzakciók? Rövidíthető-e még a vásárlói döntési út? Amíg a technológia válaszára várunk, gondolkodjunk kicsit a vásárló fejével: amíg a lehetőségekből a legjobbat kapja, maximálisnak érzékeli a szolgáltatás színvonalát, és ez a lényeg. Jelenleg a SoftPOS éppen ezt nyújtja.

A Mastercard jóvoltából most kedvezményes kereskedői díjjal próbálható ki a SimpleBusiness alkalmazás. A jövőben további kedvezmények várhatóak, részletek: simplebusiness.hu

A cikk megjelenését az OTP Mobil támogatta

 

 

Kapcsolódó cikkeink