Érintésre cseréli a készpénzt – a SoftPOS felturbózza a vásárlás élményét
Egyetlen mozdulattal megoldani egy problémát – felgyorsult életvitelünk hatékonysága szempontjából az egyik legértékesebb fejlesztés, amit a korszerű technológia kínálhat. Nem véletlen, hogy a vállalkozások életében is egyre népszerűbbek a különböző online fizetési megoldások, ezeken belül is különösen az érintéses, QR-kódos vagy linkes alkalmazások.
Az online marketingben használatos pay-per-click mérőegység találóan fejezi ki, mit értékelnek leginkább a felhasználók és a szolgáltatói, eladói oldal a vásárlás során: a kattintásnyi idő alatt születő döntéseket. A Google szerint a másodpercenkénti kattintási átlag 6,51, míg a világrekord 14,1 kattintás. A magyar zongoravirtuóz, Péter Bence 2012-ben felállított billentyű-leütési világrekordja 765 hang volt egy perc alatt. Bár ezek technikai számok, és a „leg”-ek határjelzők csupán, viszonyítási pontként szolgálnak a szolgáltatások és főként a fintech megoldások fejlesztésében.
A kattintást pedig ma már érintésben is kifejezhetjük, akár telefonunkra letöltött alkalmazás segítségével is fizethetünk a SoftPOS megoldással rendelkező boltokban.
Az időtényező mellett a vásárlói élmény a következő vízválasztó: a minél kevesebb mozdulattal megtehető könnyed, „akadálymentes” vásárlói útvonal olyan előny, amivel a drágább szolgáltatásokat és termékeket is szívesebben választjuk. Ez már nem csupán az időtakarékossággal és a túlzsúfolt napjainkkal függ össze, hanem komoly pszichológiai ereje is van: ami könnyen megy, az kompetencia-marker, vagyis azt az érzést kelti, hogy képesek vagyunk rá, okosak vagyunk, nem kell megküzdenünk érte.
A fintech szektor „okos”-megoldásai éppen ezt a kompetencia-érzést erősítik, a különböző cégek pedig abban versengenek, melyik tudja könnyebbé, zökkenőmentesebbé tenni ügyfelei számára a digitális pénzügyi megoldásokat. A fintech vállalatok fejlesztésekkel, az ügyféligények gyors technológiai adaptálásával vesznek részt ebben a versenyben. Az egyébként nagyon is árérzékeny magyar piacon ma már az alacsony költségek vonzását is felülírja a fejlett funkcionalitás szempontja: a SimpleBusiness fizetési megoldása például 2020-ban elnyerte Az év digitális banki szolgáltatása címet.
SoftPOS: okostelefonból POS-terminál
A SimpleBusiness 2020-as elindítása óta négy – két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló – lehetőséget kínál a vállalkozásoknak elektronikus fizetésre. Ez a csomag egy ötödik elemmel bővült: a sokoldalú, bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval, amelyben egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók, fizikai POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül. Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával.
Az online kasszát használó kereskedők, szolgáltatók mindennapjaiban fontos változás volt, hogy a 2021. január 1-jétől érvényes jogszabályváltozás miatt biztosítaniuk kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóiknak, ügyfeleiknek, ami szintén ösztönzően hatott a készpénzmentes tranzakciók számának alakulására. A fejlődésben rejlő lehetőségeket számos, a digitalizáció térnyerését támogató piaci szereplő igyekszik kihasználni.
Minden technológiai fejlesztés annyit ér, amennyire megkönnyíti a felhasználók életét, és – ezzel összefüggésben – amennyire széles körben képes stabil megoldást nyújtani a piacon. A SimpleBusiness érintéses, QR-kódos vagy linkes fizetési megoldásai között a vásárlók könnyen megtalálhatják a számukra megfelelőt. Bármelyik hatékonyságát értékelnénk, az azt használó vállalkozók véleménye a releváns.
Vállai Béla, a borbolt.hu vezetője élesben tesztelte az SimpleBusiness SoftPOS megoldását, az idei Jazz és a Bor Fesztiválján. A szabadtéri eseményeken való gyors és zökkenőmentes kiszolgálás minden kereskedő és vendéglátó számára az egyik legnagyobb kihívás, hiszen a résztvevők hangulatán ezek az élmények is nyomot hagynak.
„Minden évben kitelepülünk, idén is három faházzal voltunk a helyszínen, és hatalmas segítség volt, hogy a négy nap alatt ilyen könnyen tudtak fizetni a vásárlók, egyetlen érintéssel. A SoftPOS gyors, átlátható, visszanézhető megoldás – nagyon meg voltunk elégedve vele. Plusz könnyebbség, nem mellesleg környezetkímélő is egyben, hogy nem kell papír alapú igazolást kiállítani a tranzakciókról, hiszen e-mailes visszaigazolást kérhetnek a vásárlók” – mondja Vállai Béla.
Üzlettulajdonosként nem utolsó szempont, hogy a fesztiválszezon sokrétű tapasztalattal rendelkező, nemzetközi közönsége számára egyaránt értékes könnyítéssel tudtak jelen lenni a helyszínen:
„Voltak külföldiek is, akik szintén nagyon örültek az érintéses fizetésnek, mondván, hogy még nem általánosan elterjedt külföldön sem, fesztiváli környezetben” – osztja meg tapasztalatait a borbolt.hu vezetője.
Költségvonzatait és tekintve a SoftPOS ugyancsak jól vizsgázott, ráadásul most kedvezményes kerekedői díjjal próbálható ki a Mastercard támogatásának köszönhetően:
„Jóval kedvezőbb költségekkel működik, mint egy hagyományos terminál, okostelefonra telepíthető, szinte azonnal használható és rendkívül felhasználóbarát” – összegzi Vállai Béla a termékelőnyöket.
Többet nem is kívánhatnánk egy fizetési megoldástól!
Hirt Győző, a Roadside Street tulajdonosa főként a SoftPOS felhasználóbarát oldalát méltatta:
„Azonnal érkezik az értesítés a tranzakcióról, ami nagy biztonságérzetet nyújt a vásárlóknak és az eladónak egyaránt, hiszen nemcsak azt jelzi, ha sikeres volt a vásárlás, hanem a problémákat is. Körbenéztem a piacon, és a SoftPOS volt az egyik legjobb, ezt választottam és szuperül működik. Mindenki meglepődik, hogy telefonon keresztül, érintéssel is tud fizetni, de élvezi a könnyebbséget.”
Vajon mi lesz a fintech következő csodája? Fokozható-e még a vásárlói élmény? Könnyíthetők-e tovább a tranzakciók? Rövidíthető-e még a vásárlói döntési út? Amíg a technológia válaszára várunk, gondolkodjunk kicsit a vásárló fejével: amíg a lehetőségekből a legjobbat kapja, maximálisnak érzékeli a szolgáltatás színvonalát, és ez a lényeg. Jelenleg a SoftPOS éppen ezt nyújtja.
A Mastercard jóvoltából most kedvezményes kereskedői díjjal próbálható ki a SimpleBusiness alkalmazás. A jövőben további kedvezmények várhatóak, részletek: simplebusiness.hu
A cikk megjelenését az OTP Mobil támogatta
Kapcsolódó cikkeink
Már tizenévesen elkezd befektetni és megtakarítani a Z generáció
Minden más generációnál hamarabb és nagyobb mértékben kezd befektetni a…
Tovább olvasom >A Finshape többségi tulajdont szerez Közép-Európa egyik vezető innovációs ügynökségében, a Direct People-ben
A Finshape, a digitális banki megoldások piacának vezető nemzetközi szolgáltatója…
Tovább olvasom >Spontánabb módon vásárolnak és kevesebb figyelmet szentelnek a vásárlók az akcióknak
A német fogyasztók vásárlási szokásai 2024 nyarán megváltoztak: már kevésbé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >