Érdekesség: 100 évvel ezelőtt is volt árstop a tojáson, de megbukott
Érdekes egybeesésre hívta fel a figyelmet az RTL retró médiafigyelője: 1923 februárjában is rendelt el árstopot a kormány a tojásra, az azonban nem volt hosszú életű.

Nem volt sikeres az 1923-as árstop
Valóban, 1923. február 7-én arról írt Az Est, hogy a kereskedőknek szombatig 22 koronára kell leszállítaniuk a tojás árát. Csakhogy vidéken a termelők 25-28 koronáért adták a tojást, ehhez jött még a szállítási költség és a forgalmi adó, a kereskedők pedig nem voltak hajlandók lenyelni a veszteséget, így lehúzták a redőnyt. Azonnal felvirágzott a zugkereskedelem: árusok járták a házakat, a piacon pedig falusi asszonyok árulták akár 35 koronáért a tojást, mondván, az ár megkötése csak a kereskedőkre vonatkozik, a termelőkre nem.
Az Árvizsgáló Bizottság visszakozni kényszerült: egy nappal később arról írt az újság, hogy megállapodás született a tojáskereskedőkkel arról, hogy három koronával drágábban adhatják a tojást, mint amennyiért megveszik a termelőktől, így a tojáshiánynak vége szakadt. A drágaság viszont maradt: két héttel később a főváros közélelmezési bizottsága elé kerülő statisztika arról számolt be, hogy a hús, a liszt, a zsír ára több mint 500-szor nagyobb, mint a háború előtt, a lakosság túlnyomó részének keresete azonban csak 150-200-szor több.
Úgy látszik, a történelem ismétli önmagát.
Kapcsolódó cikkeink
Piszkos ketrecek, globális veszélyek: tyúkok milliói szenvednek világszerte
Egy friss nemzetközi jelentés rávilágított: több mint harmincöt országban tartanak…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >