Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben
Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a szeptemberi 126,3 pontról 125,9 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javulásra, 128,0 pontra számítottak októberről.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 170,6 pontról 172,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 96,8 pontról 94,9 pontra süllyedt októberben.
A szeptemberben tapasztalt erős visszaesés után októberben nagyjából változatlan szinten maradt a fogyasztók bizalma. Javult a jelenlegi helyzet megítélése, a várakozások viszont enyhén gyengültek, miután a fogyasztók kissé aggódnak az üzleti feltételek és a foglalkoztatottság kilátásai miatt. Ezzel együtt is a fogyasztók bizalma magas szinten maradt, és nincs jele annak, hogy vissza akarnák fogni kiadásaikat az ünnepi szezonban – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >Az energiaital is szabályozott termék lehet, mint a cigaretta és az alkohol
Az Amerikai Egyesült Államokban egyre több szülő és gyermekorvos hívja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon,…
Tovább olvasom >Elindult a karácsonyi sertéshús fogyasztásösztönző kampány
Elindította ünnepi sertéshúsfogyasztást ösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum, amelyet az…
Tovább olvasom >Kiegyensúlyozottabb lehet a diótermés idén
Jó termésben bíznak idén a hazai dióültetvényeken gazdálkodók. Idén a termés…
Tovább olvasom >