Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben
Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a szeptemberi 126,3 pontról 125,9 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javulásra, 128,0 pontra számítottak októberről.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 170,6 pontról 172,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 96,8 pontról 94,9 pontra süllyedt októberben.
A szeptemberben tapasztalt erős visszaesés után októberben nagyjából változatlan szinten maradt a fogyasztók bizalma. Javult a jelenlegi helyzet megítélése, a várakozások viszont enyhén gyengültek, miután a fogyasztók kissé aggódnak az üzleti feltételek és a foglalkoztatottság kilátásai miatt. Ezzel együtt is a fogyasztók bizalma magas szinten maradt, és nincs jele annak, hogy vissza akarnák fogni kiadásaikat az ünnepi szezonban – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vártnál jobbnak bizonyult a második negyedévi amerikai növekedés
A második negyedévben az első negyedévit és az elemzői várakozásokat…
Tovább olvasom >Javult az amerikai gazdaság teljesítménye júliusban
Javult, több mint két éves csúcsot ért el az amerikai…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >