Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban augusztusban
Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban augusztusban.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a júliusi 135,8 pontról 135,1 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők jelentősen romló mutatóra, 129,5 pontra számítottak augusztusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júliusi 170,9 pontról 177,2 pontra, közel 19 éves csúcsra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 112,4 pontról 107,0 pontra süllyedt augusztusban.
A júliusi jelentős javulás után gyakorlatilag szinte nem változott a fogyasztói bizalmi index augusztusban. A jelen helyzet megítélése tovább javult, 2000 novembere nem látott szintre emelkedett, míg a várakozások mérsékelten hűltek, de továbbra is erősek – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Kiemelte, jóllehet a gazdaság más részei bizonyos mértékű gyengülést mutatnak, a fogyasztók bizalma töretlen maradt, és továbbra sem fogják vissza kiadásaikat. Mindazonáltal rövid távon kikezdheti a fogyasztók bizalmát, ha a kereskedelmi viszályok és vámháborúk közelmúltbeli kiéleződése tartós jelenségnek bizonyul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >Az energiaital is szabályozott termék lehet, mint a cigaretta és az alkohol
Az Amerikai Egyesült Államokban egyre több szülő és gyermekorvos hívja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >