eNET: Magyarországon közel 5,4 millió az online vásárlók száma
A felnőtt magyar internetezők 91 százaléka, azaz közel 5,4 millióan legalább egyszer vásároltak az interneten az elmúlt egy évben – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 1046 ember bevonásával készített áprilisi reprezentatív felméréséből, amit szerdán juttattak el az MTI-nek.
A két évvel ezelőtt, 2017 májusában végzett kutatás óta az online vásárlók tábora 800 ezerrel bővült. Az eNET arra számít, hogy a jövőben az online vásárlók számának emelkedése helyett a vásárlás intenzitásának a növekedésén lesz a hangsúly.
A legtöbben mobiltelefont és kiegészítőket rendelnek az internetről (a megkérdezettek 58 százaléka), továbbá ruházati cikket (57 százalék), játékot vagy ajándékot (53 százalék), a szolgáltatások közül pedig kiemelkedik a szállásfoglalás (60 százalék).
A korábbi években még nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot kedvelők, mára azonban egyértelműen többségbe kerültek a készpénzmentes fizetési módokat preferálók a készpénzzel fizetőkkel szemben (51, illetve 19 százalék), míg a mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya nagyjából változatlanul 30 százalék maradt.
A külföldi webáruházban vásárlók aránya is rohamosan nő: a válaszadók 58 százaléka, azaz 3,1 millióan vásároltak már online külföldről, számuk 2017 májusa óta közel 900 ezerrel bővült.
Az eNET szerint az online bevásárlási szolgáltatások – amelyeket egyre több áruházlánc kínál – terjedése nagyban hozzájárulhat a magyar e-kereskedelem bővüléséhez. Az áprilisi felmérésük szerint az e-vásárlók 22 százaléka, azaz 1,2 millió ember élt már ezzel a lehetőséggel: a válaszadók 67 százaléka a Tesco, 27 százaléka az Auchan online áruházában vásárolt már. Megjegyezték, hogy májusban elindult a Spar hasonló szolgáltatása is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >