Miért sóvárgunk az édesség után?
Az édes és zsíros nyalánkság utáni sóvárgás egy meglepő agyi területre és az ott termelődő természetes, ópiumszerű vegyületre vezethető vissza – számol be a Current Biology szeptemberi számában megjelent tanulmányra hivatkozva a Mindennapi Pszichológia. A Michigani Egyetem munkatársai szerint ez arra utal, hogy az agy a korábban véltnél nagyobb kiterjedésű rendszerrel rendelkezik, amely a jutalmazással túlfogyasztásra ösztönzi az embert. A szakértő szerint ez lehet az egyik oka annak, hogy a túlzott fogyasztás ilyen nagy problémává vált napjainkban. A kutatócsoport a kísérlet során kimutatta, hogy amikor a patkányok az édességet ették, ezen az agyi területen megnövekedett az enkefalin, egy kábítószerhez hasonló természetes vegyület termelődése. A szakértők szerint nem arról van szó, hogy az enkefalin vagy más hasonló vegyületek hatására szeretik jobban a patkányok a csokoládét, hanem az agyi vegyületek megnövelik a vágyat, és evésre sarkallják az állatokat. A szakértő szerint valószínűnek tűnik, hogy az enkefalin áll a túlevés és függés bizonyos formáinak hátterében.
Kapcsolódó cikkeink
Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >Az idei karácsony slágertermékei a dobozos csokoládé-válogatások és a játékok
Az idei karácsonyi szezon slágertermékei a csokoládé-válogatások és az edukatív…
Tovább olvasom >Izgalmas kérdés, hogyan fog alakulni az ünnepi édességpiac
A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >