Kihátrál a Nutri-Score címkék mögül a Danone
A Danone eltávolítja a Nutri-Score jelölést Európában forgalmazott tej- és növényi alapú italainak csomagolásáról. A vállalat, amely az elsők között csatlakozott önként a Nutri-Score kezdeményezéshez, nem elégedett az Európában bevezetett változásokkal.
A 2017-ben Franciaországban létrehozott Nutri-Score kritériumrendszer európai felülvizsgálata eredményeképpen a tej- és növényi alapú italok az üdítőitalokkal egy kategóriába kerültek. Az Activia és az Alpro márkákat tulajdonló Danone meglátása szerint ez a módosítás „súlyos következetlenség”, minek hatására úgy döntött a vállalat, hogy ettől a hónaptól nem tünteti fel termékein a Nutri-Score jelzést.
A Danone a címkéket olyan termékeken használta, amelyeket többek között Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Spanyolországban értékesít, és a Nestlével együtt 2020-ban a Nutri-Score használatának kötelezővé tételét szorgalmazta.
A Nutri-Score jelzés azonban egyes európai piacokon népszerűtlennek bizonyult. Néhány uniós tagállam, különösen Olaszország, ellenezte a rendszert, mivel úgy vélte, hogy a címkék igazságtalanul büntetnek bizonyos termékeket. Júniusban pedig az új portugál kormány állította le a csomagolás elején elhelyezett címkék tervezett bevezetését az országban.
Az EU évek óta dolgozik azon, hogy az államközösség egészében egységes jelölőrendszert vezessen be, de mindeddig nem sikerült megállapodásra jutnia a tagállamok mindegyikével.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Több mint egymillióan írtak alá egy petíciót egy növényvédő szer újbóli bevezetéséről szóló törvény ellen
Meghaladta hétfőn Franciaországban az 1,3 milliót egy növényvédő szer újbóli…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >