Kihátrál a Nutri-Score címkék mögül a Danone
A Danone eltávolítja a Nutri-Score jelölést Európában forgalmazott tej- és növényi alapú italainak csomagolásáról. A vállalat, amely az elsők között csatlakozott önként a Nutri-Score kezdeményezéshez, nem elégedett az Európában bevezetett változásokkal.
A 2017-ben Franciaországban létrehozott Nutri-Score kritériumrendszer európai felülvizsgálata eredményeképpen a tej- és növényi alapú italok az üdítőitalokkal egy kategóriába kerültek. Az Activia és az Alpro márkákat tulajdonló Danone meglátása szerint ez a módosítás „súlyos következetlenség”, minek hatására úgy döntött a vállalat, hogy ettől a hónaptól nem tünteti fel termékein a Nutri-Score jelzést.
A Danone a címkéket olyan termékeken használta, amelyeket többek között Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Spanyolországban értékesít, és a Nestlével együtt 2020-ban a Nutri-Score használatának kötelezővé tételét szorgalmazta.
A Nutri-Score jelzés azonban egyes európai piacokon népszerűtlennek bizonyult. Néhány uniós tagállam, különösen Olaszország, ellenezte a rendszert, mivel úgy vélte, hogy a címkék igazságtalanul büntetnek bizonyos termékeket. Júniusban pedig az új portugál kormány állította le a csomagolás elején elhelyezett címkék tervezett bevezetését az országban.
Az EU évek óta dolgozik azon, hogy az államközösség egészében egységes jelölőrendszert vezessen be, de mindeddig nem sikerült megállapodásra jutnia a tagállamok mindegyikével.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >