Kihátrál a Nutri-Score címkék mögül a Danone
A Danone eltávolítja a Nutri-Score jelölést Európában forgalmazott tej- és növényi alapú italainak csomagolásáról. A vállalat, amely az elsők között csatlakozott önként a Nutri-Score kezdeményezéshez, nem elégedett az Európában bevezetett változásokkal.
A 2017-ben Franciaországban létrehozott Nutri-Score kritériumrendszer európai felülvizsgálata eredményeképpen a tej- és növényi alapú italok az üdítőitalokkal egy kategóriába kerültek. Az Activia és az Alpro márkákat tulajdonló Danone meglátása szerint ez a módosítás „súlyos következetlenség”, minek hatására úgy döntött a vállalat, hogy ettől a hónaptól nem tünteti fel termékein a Nutri-Score jelzést.
A Danone a címkéket olyan termékeken használta, amelyeket többek között Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Spanyolországban értékesít, és a Nestlével együtt 2020-ban a Nutri-Score használatának kötelezővé tételét szorgalmazta.
A Nutri-Score jelzés azonban egyes európai piacokon népszerűtlennek bizonyult. Néhány uniós tagállam, különösen Olaszország, ellenezte a rendszert, mivel úgy vélte, hogy a címkék igazságtalanul büntetnek bizonyos termékeket. Júniusban pedig az új portugál kormány állította le a csomagolás elején elhelyezett címkék tervezett bevezetését az országban.
Az EU évek óta dolgozik azon, hogy az államközösség egészében egységes jelölőrendszert vezessen be, de mindeddig nem sikerült megállapodásra jutnia a tagállamok mindegyikével.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >