Kihátrál a Nutri-Score címkék mögül a Danone
A Danone eltávolítja a Nutri-Score jelölést Európában forgalmazott tej- és növényi alapú italainak csomagolásáról. A vállalat, amely az elsők között csatlakozott önként a Nutri-Score kezdeményezéshez, nem elégedett az Európában bevezetett változásokkal.
A 2017-ben Franciaországban létrehozott Nutri-Score kritériumrendszer európai felülvizsgálata eredményeképpen a tej- és növényi alapú italok az üdítőitalokkal egy kategóriába kerültek. Az Activia és az Alpro márkákat tulajdonló Danone meglátása szerint ez a módosítás „súlyos következetlenség”, minek hatására úgy döntött a vállalat, hogy ettől a hónaptól nem tünteti fel termékein a Nutri-Score jelzést.
A Danone a címkéket olyan termékeken használta, amelyeket többek között Franciaországban, Belgiumban, Németországban és Spanyolországban értékesít, és a Nestlével együtt 2020-ban a Nutri-Score használatának kötelezővé tételét szorgalmazta.
A Nutri-Score jelzés azonban egyes európai piacokon népszerűtlennek bizonyult. Néhány uniós tagállam, különösen Olaszország, ellenezte a rendszert, mivel úgy vélte, hogy a címkék igazságtalanul büntetnek bizonyos termékeket. Júniusban pedig az új portugál kormány állította le a csomagolás elején elhelyezett címkék tervezett bevezetését az országban.
Az EU évek óta dolgozik azon, hogy az államközösség egészében egységes jelölőrendszert vezessen be, de mindeddig nem sikerült megállapodásra jutnia a tagállamok mindegyikével.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >