Tengerentúli akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi
Új akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi az Egyesült Államokban és a tengeren túl, hogy 2030-ig megnégyszerezhesse zászlóshajó terméke, a Super Dry sör eladási volumenét.
A japán italipari óriás egy lépéssel közelebb került céljához a múlt hónapban, amikor bejelentette, hogy megvásárolja a wisconsini Octopi Brewing sörfőzdét, amely lehetőséget ad arra, hogy a Super Dry sört helyben, az Egyesült Államokban állítsa elő a cég ahelyett, hogy Európából importálná azt.
A vállalat egyelőre az afrikai, ázsiai és dél-amerikai feltörekvő piacokon kínálkozó fúziós és felvásárlási lehetőségeket vizsgálja, mondta Atsushi Katsuki, az Asahi elnöke a Reutersnek, arra hivatkozva, hogy nincsenek jó amerikai célpontok.
Katsuki tisztában van a befektetők azon aggodalmával, hogy az Asahi nem nagyon van jelen az Egyesült Államokban.
– A sör szempontjából számunkra az Egyesült Államok jelentené a legnagyobb piacot, mely egyben a fejlett országok közül az egyetlen, amely a lakosság számát tekintve növekszik – mondta.
– Noha az amerikai piac hatalmas növekedési potenciált rejt, további Asahi általi felvásárlásokra ott legkorábban jövőre kerülhet sor – tette hozzá.
Észak-Amerika mindössze 6%-át adja a Super Dry tengerentúli értékesítésének, amelynek volumene jelenleg nagyjából 2 millió hektoliter (52,8 millió amerikai gallon).
Az Asahi egyike azon japán vállalatoknak, amelyek az Egyesült Államokban szeretnének növekedni.
Az LSEG adatai szerint a zsugorodó és öregedő belföldi piacon kívül növekedni vágyó japán cégek tavaly 8,1 billió jen (54 milliárd dollár) értékben vásároltak külföldön, ami 2019 óta a legnagyobb volument jelenti.
– Ez már nem az a környezet, ahol a felvásárlásokat pusztán a gazdasági érték miatt hajtják végre. Néha szükség van arra, hogy egy vállalat egy kicsit túlvállalja magát ahhoz, hogy átalakulhasson – mondta Katsuki.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >