Tengerentúli akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi
Új akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi az Egyesült Államokban és a tengeren túl, hogy 2030-ig megnégyszerezhesse zászlóshajó terméke, a Super Dry sör eladási volumenét.
A japán italipari óriás egy lépéssel közelebb került céljához a múlt hónapban, amikor bejelentette, hogy megvásárolja a wisconsini Octopi Brewing sörfőzdét, amely lehetőséget ad arra, hogy a Super Dry sört helyben, az Egyesült Államokban állítsa elő a cég ahelyett, hogy Európából importálná azt.
A vállalat egyelőre az afrikai, ázsiai és dél-amerikai feltörekvő piacokon kínálkozó fúziós és felvásárlási lehetőségeket vizsgálja, mondta Atsushi Katsuki, az Asahi elnöke a Reutersnek, arra hivatkozva, hogy nincsenek jó amerikai célpontok.
Katsuki tisztában van a befektetők azon aggodalmával, hogy az Asahi nem nagyon van jelen az Egyesült Államokban.
– A sör szempontjából számunkra az Egyesült Államok jelentené a legnagyobb piacot, mely egyben a fejlett országok közül az egyetlen, amely a lakosság számát tekintve növekszik – mondta.
– Noha az amerikai piac hatalmas növekedési potenciált rejt, további Asahi általi felvásárlásokra ott legkorábban jövőre kerülhet sor – tette hozzá.
Észak-Amerika mindössze 6%-át adja a Super Dry tengerentúli értékesítésének, amelynek volumene jelenleg nagyjából 2 millió hektoliter (52,8 millió amerikai gallon).
Az Asahi egyike azon japán vállalatoknak, amelyek az Egyesült Államokban szeretnének növekedni.
Az LSEG adatai szerint a zsugorodó és öregedő belföldi piacon kívül növekedni vágyó japán cégek tavaly 8,1 billió jen (54 milliárd dollár) értékben vásároltak külföldön, ami 2019 óta a legnagyobb volument jelenti.
– Ez már nem az a környezet, ahol a felvásárlásokat pusztán a gazdasági érték miatt hajtják végre. Néha szükség van arra, hogy egy vállalat egy kicsit túlvállalja magát ahhoz, hogy átalakulhasson – mondta Katsuki.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >