Tengerentúli akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi
Új akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi az Egyesült Államokban és a tengeren túl, hogy 2030-ig megnégyszerezhesse zászlóshajó terméke, a Super Dry sör eladási volumenét.
A japán italipari óriás egy lépéssel közelebb került céljához a múlt hónapban, amikor bejelentette, hogy megvásárolja a wisconsini Octopi Brewing sörfőzdét, amely lehetőséget ad arra, hogy a Super Dry sört helyben, az Egyesült Államokban állítsa elő a cég ahelyett, hogy Európából importálná azt.
A vállalat egyelőre az afrikai, ázsiai és dél-amerikai feltörekvő piacokon kínálkozó fúziós és felvásárlási lehetőségeket vizsgálja, mondta Atsushi Katsuki, az Asahi elnöke a Reutersnek, arra hivatkozva, hogy nincsenek jó amerikai célpontok.
Katsuki tisztában van a befektetők azon aggodalmával, hogy az Asahi nem nagyon van jelen az Egyesült Államokban.
– A sör szempontjából számunkra az Egyesült Államok jelentené a legnagyobb piacot, mely egyben a fejlett országok közül az egyetlen, amely a lakosság számát tekintve növekszik – mondta.
– Noha az amerikai piac hatalmas növekedési potenciált rejt, további Asahi általi felvásárlásokra ott legkorábban jövőre kerülhet sor – tette hozzá.
Észak-Amerika mindössze 6%-át adja a Super Dry tengerentúli értékesítésének, amelynek volumene jelenleg nagyjából 2 millió hektoliter (52,8 millió amerikai gallon).
Az Asahi egyike azon japán vállalatoknak, amelyek az Egyesült Államokban szeretnének növekedni.
Az LSEG adatai szerint a zsugorodó és öregedő belföldi piacon kívül növekedni vágyó japán cégek tavaly 8,1 billió jen (54 milliárd dollár) értékben vásároltak külföldön, ami 2019 óta a legnagyobb volument jelenti.
– Ez már nem az a környezet, ahol a felvásárlásokat pusztán a gazdasági érték miatt hajtják végre. Néha szükség van arra, hogy egy vállalat egy kicsit túlvállalja magát ahhoz, hogy átalakulhasson – mondta Katsuki.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárból épít új tejipari üzemet New York-ban a Chobani
Az amerikai görögjoghurt-óriás, a Chobani bejelentette, hogy 1,2 milliárd dollárt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >