Tengerentúli akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi
Új akvizíciós lehetőségeket keres az Asahi az Egyesült Államokban és a tengeren túl, hogy 2030-ig megnégyszerezhesse zászlóshajó terméke, a Super Dry sör eladási volumenét.
A japán italipari óriás egy lépéssel közelebb került céljához a múlt hónapban, amikor bejelentette, hogy megvásárolja a wisconsini Octopi Brewing sörfőzdét, amely lehetőséget ad arra, hogy a Super Dry sört helyben, az Egyesült Államokban állítsa elő a cég ahelyett, hogy Európából importálná azt.
A vállalat egyelőre az afrikai, ázsiai és dél-amerikai feltörekvő piacokon kínálkozó fúziós és felvásárlási lehetőségeket vizsgálja, mondta Atsushi Katsuki, az Asahi elnöke a Reutersnek, arra hivatkozva, hogy nincsenek jó amerikai célpontok.
Katsuki tisztában van a befektetők azon aggodalmával, hogy az Asahi nem nagyon van jelen az Egyesült Államokban.
– A sör szempontjából számunkra az Egyesült Államok jelentené a legnagyobb piacot, mely egyben a fejlett országok közül az egyetlen, amely a lakosság számát tekintve növekszik – mondta.
– Noha az amerikai piac hatalmas növekedési potenciált rejt, további Asahi általi felvásárlásokra ott legkorábban jövőre kerülhet sor – tette hozzá.
Észak-Amerika mindössze 6%-át adja a Super Dry tengerentúli értékesítésének, amelynek volumene jelenleg nagyjából 2 millió hektoliter (52,8 millió amerikai gallon).
Az Asahi egyike azon japán vállalatoknak, amelyek az Egyesült Államokban szeretnének növekedni.
Az LSEG adatai szerint a zsugorodó és öregedő belföldi piacon kívül növekedni vágyó japán cégek tavaly 8,1 billió jen (54 milliárd dollár) értékben vásároltak külföldön, ami 2019 óta a legnagyobb volument jelenti.
– Ez már nem az a környezet, ahol a felvásárlásokat pusztán a gazdasági érték miatt hajtják végre. Néha szükség van arra, hogy egy vállalat egy kicsit túlvállalja magát ahhoz, hogy átalakulhasson – mondta Katsuki.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Indul a nyár legmenőbb sörös játéka Budapesten
Hat ikonikus budapesti söröző, 42 sörcsapjának kisüzemi specialitásait kínálja kóstolásra…
Tovább olvasom >Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves
Fennállásának 200. évfordulóját ünnepli Szlovénia legnagyobb sörgyára, a Lasko Pivovarna…
Tovább olvasom >Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >