Emberi jogi szervezetek: elég volt az arcfelismerő rendszerekből!
Több mint 35 emberi jogi szervezet csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amelynek keretében arra szólítják fel a kiskereskedőket, hogy ne alkalmazzanak arcfelismerő rendszereket üzleteikben.

A vásárlók nem akarnak adatok lenni
A Fight for the Future által indított kampány egy pontozókártyát bocsájtott ki, amelyen látható, mely amerikai retailerek használják az arcfelismerő programokat.
Miután a kampány hatására a retailerek rengeteg tweetbejegyzést és emailt kaptak a fogyasztóktól, a Walmart és a Kroger ígéretet tettek, hogy leállnak az arcfelismerő rendszerek használatával.
Az Albertons és a Macy’s jelenleg is használják a technológiát, míg a Walgreens, a McDonald’s, a 7-11 és a Best Buy még nem hozták nyilvánosságra ezzel kapcsolatos álláspontjukat.
RCE
Kapcsolódó cikkeink
Megújult keretek között a hazai halgazdálkodási adatgyűjtés
Sikeresen zárult az AKI Agrárközgazdasági Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság,…
Tovább olvasom >A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének.…
Tovább olvasom >Mezőgazdasági összeírást kezd a KSH
Országszerte több mint 22 ezer egyéni gazdaság mezőgazdasági összeírását kezdte meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >