Elviteli díj, kényelmi díj – váratlan plusz költségek a vásárlásoknál

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 11. 11. 10:17

Egyre több ételszállító cég vagy házhozszállítást vállaló kiskereskedelmi szereplő épít be pluszköltségeket, amelyek ugyan  nem mindig rejtett költségek, és az  sem biztos, hogy mindig arányosak.

Egyre több a váratlan extraköltség

„Több ezer forint lehet például a jegyvásárlások esetében, a parkolásnál pedig akár a parkolódíj kétszerese is lehet az az összeg, amelyet kényelmi díj címszó alatt kifizettetnek az emberrel”

– mondta a VG-nek Essősy Zsombor közgazdász, a Magyarok a Piacon Klub elnöke.

„Egy piacgazdaságban egy idő után eldől, hogy ezeknek a költségeknek van-e létjogosultságuk. Korábban a repülőutak előtt az utasnak ki kellett nyomtatnia a jegyét, ha erről megfeledkezett, akkor már több tíz euróval drágábban repülhetett. Ezt az eljárást a piac mára meghaladta”

– emlékeztetett Essősy Zsombor.

„Hozzátette, hogy a piaci szereplők igyekeznek a fogyasztókra hárított pluszköltségekkel a kiadásaikat csökkenteni, a profitjukat pedig javítani, és a környezetbarát intézkedésekre hivatkozva inkább online térre terelnék a szolgáltatásaikat, ezért ellentmondásos a papíralapú jegykiadások kiváltására bevezetett online értékesítésre kényelmi költségeket felszámolni. „Több szegmens előtt még nyitva a kapu, hogy milyen rejtett költségeket találjanak ki, de annyi biztos, hogy a profittermelést kényelmi szolgáltatás címmel jól el lehet adni”

– mondta.

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkeink