Elvárják a jó kávét az éttermi vendégek
Az étterembe járó vendégek négyötödénél már egyértelmű elvárás a jó minőségű kávé, ami a vendégek étteremválasztását is befolyásolhatja – olvasható a piacesprofit.hu-n. Gyovai Györgyi, a Nespresso hazai ügyvezetője szerint épp ezért fontos, hogy vendéglátóként milyen kávét és élményt adunk a vendégeknek, miközben a munkavállalók megtartására is törekszünk.
Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy. Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül, tehát úton a munkába, az irodában, ebéd vagy vacsora közben vagy a munkanap végi lazításkor fogyasztunk el. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik csészét valahol a városban isszuk meg, ami óriási lehetőség a vendéglátóegységek számára.
Sokat hallani arról, hogy az elmúlt pár évben egyfajta gasztroforradalom futott végig az országon. A legtöbb olyan étterem, amelyik kimagasló ételeket kínál, ma már kifogástalan borlappal is csábít. Az éttermek a boron kívül a széles választékú, gazdag kávémenü fejlesztésével is megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.
„Egy nemrég készített kutatásunk mutatja, hogy a kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége, több mint 80 százaléka keresi a jó minőségű kávét, ötödükkel pedig már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet.
Sárközi Ákos, a Borkonyha Michelin-csillagos séfje is azt tapasztalja, hogy a minőségi kávékat egyre nagyobb figyelem övezi: szerinte ahol jobb éttermek nyílnak, a szakmában elismert, minőségre összpontosító séfekkel, ott egyre gyakrabban sommelier-kkel és baristákkal is találkozhatunk.
Az éttermi vendéglátás az egyik legsérülékenyebb szektor
A fővárosban működő éttermi, mozgó vendéglátással foglakozó vállalkozások jól teljesítettek az elmúlt években, de jól látszanak a szektor alapvető problémái is – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató statisztikáiból.
A mesterszakács így fogalmaz: „Szerintem kijelenthetjük, hogy ahol a kávé nem jó, ott az étel sem lesz az. Pedig ma már igazán nem nehéz megbízható minőségű kávét csinálni, hála az automata kávégépeknek, amelyek kávékapszulákból egy gombnyomásra kiváló kávét készítenek. Ez azt jelenti, hogy az adott étteremnek sem feltétlenül van szüksége szakképzett munkaerőre vagy különleges tárolási technikákra a mindig jó feketéhez.”
Sokan azt gondolják, az éttermek sikere a finom ételekben, profi kiszolgálásban és a helyiség hangulatában rejlik. Ma már azonban ennél is sokkal több kell: egy jó étteremnek nem csak finom ételekre és borokra, hanem kiváló kávéra is szüksége van. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf : Nálam mindig a vendég az első!
A Vakvarjú éttermek, a Dobay cukrászdák és a Budapest Party…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
16 százalékkal nőtt a külföldi vendégek száma 2025 első negyedévében
2025 első negyedévében közel 3,2 millió vendég érkezett a magyarországi…
Tovább olvasom >KSH: márciusban a vendégek száma 1,1, a vendégéjszakáké 5,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól
2025 márciusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,1…
Tovább olvasom >Netrisk: a tavalyinál több biztosítást kötöttek az utazók április közepéig
Az idén megkötött utasbiztosítások száma alapján nőtt a magyarok utazási…
Tovább olvasom >