Elvárják a jó kávét az éttermi vendégek
Az étterembe járó vendégek négyötödénél már egyértelmű elvárás a jó minőségű kávé, ami a vendégek étteremválasztását is befolyásolhatja – olvasható a piacesprofit.hu-n. Gyovai Györgyi, a Nespresso hazai ügyvezetője szerint épp ezért fontos, hogy vendéglátóként milyen kávét és élményt adunk a vendégeknek, miközben a munkavállalók megtartására is törekszünk.
Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy. Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül, tehát úton a munkába, az irodában, ebéd vagy vacsora közben vagy a munkanap végi lazításkor fogyasztunk el. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik csészét valahol a városban isszuk meg, ami óriási lehetőség a vendéglátóegységek számára.
Sokat hallani arról, hogy az elmúlt pár évben egyfajta gasztroforradalom futott végig az országon. A legtöbb olyan étterem, amelyik kimagasló ételeket kínál, ma már kifogástalan borlappal is csábít. Az éttermek a boron kívül a széles választékú, gazdag kávémenü fejlesztésével is megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.
„Egy nemrég készített kutatásunk mutatja, hogy a kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége, több mint 80 százaléka keresi a jó minőségű kávét, ötödükkel pedig már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet.
Sárközi Ákos, a Borkonyha Michelin-csillagos séfje is azt tapasztalja, hogy a minőségi kávékat egyre nagyobb figyelem övezi: szerinte ahol jobb éttermek nyílnak, a szakmában elismert, minőségre összpontosító séfekkel, ott egyre gyakrabban sommelier-kkel és baristákkal is találkozhatunk.
Az éttermi vendéglátás az egyik legsérülékenyebb szektor
A fővárosban működő éttermi, mozgó vendéglátással foglakozó vállalkozások jól teljesítettek az elmúlt években, de jól látszanak a szektor alapvető problémái is – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató statisztikáiból.
A mesterszakács így fogalmaz: „Szerintem kijelenthetjük, hogy ahol a kávé nem jó, ott az étel sem lesz az. Pedig ma már igazán nem nehéz megbízható minőségű kávét csinálni, hála az automata kávégépeknek, amelyek kávékapszulákból egy gombnyomásra kiváló kávét készítenek. Ez azt jelenti, hogy az adott étteremnek sem feltétlenül van szüksége szakképzett munkaerőre vagy különleges tárolási technikákra a mindig jó feketéhez.”
Sokan azt gondolják, az éttermek sikere a finom ételekben, profi kiszolgálásban és a helyiség hangulatában rejlik. Ma már azonban ennél is sokkal több kell: egy jó étteremnek nem csak finom ételekre és borokra, hanem kiváló kávéra is szüksége van. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre többen választják az éttermi karácsonyi menüt
Az ünnepi időszak közeledtével sokan döntenek úgy, hogy az idei…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >„Kényelmi” tálca – A nap képe
A hirtelen mozdulatok sem okozhatnak kárt a Couch Drink +…
Tovább olvasom >