Eltérő adatok a cseh mezőgazdaság tavalyi eredményeiről
Tavaly 2,8 százalékkal 17,7 milliárd koronára (247,8 milliárd forint) emelkedett a cseh mezőgazdaság nyeresége – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában. A cseh mezőgazdasági termelés értéke 4,1 százalékkal 147 milliárd koronára nőtt.
A statisztikusok elemzése szerint a termelés növekedése elsősorban a növénytermesztésnek köszönhető, az ágazat kibocsátása 6,8 százalékkal 85,3 milliárd koronára emelkedett tavaly. Az állattenyésztés viszont éves szinten 0,4 százalékkal visszaesett, aminek következtében 32,8 milliárd koronás támogatásra volt szüksége. Ez 1,9 milliárd koronával több, mint 2019-ben – írja a statisztikai hivatal jelentése.
A cseh mezőgazdasági szövetség, amely elsősorban a nagyobb gazdasági egységeket tömöríti, viszont saját közleményében azt írja, hogy az egész szektor nyeresége tavaly nem nőtt, hanem stagnált. A szövetség szerint a növénytermesztési ágazat nyeresége teljes mértékben ráment az állattenyésztés veszteségeinek pótlására, a koronavírus-járvány okozta problémák megoldására.
Az agrárminisztérium alá tartozó mezőgazdasági információk intézete még korábban azt jelentette, hogy a cseh mezőgazdaság beruházási összegektől megtisztított nyeresége tavaly éves összehasonlításban 1,5 százalékkal 16,7 milliárd koronára csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyszerre jelent kihívást a pocok és az invazív növény kiszorítása
Az utóbbi száz évben háromszor volt ilyen február, március, ami…
Tovább olvasom >Fókuszban a termelői piacok szakmai napot és piacbemutatót szervez a NAK
Termelői piac a XXI. században címmel szakmai rendezvényt és piacbemutatót…
Tovább olvasom >71 százalékkal nőtt a friss tojás importja
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >