Eltávolítja a holland Jumbo a műanyagcsomagolást egyes zöldségtermékeiről
A holland Jumbo eltávolítja a műanyagcsomagolást az országban termesztett paprikáról és uborkáról. A kiskereskedő tervei között szerepel, hogy a nyár beállta előtt ugyanígy cselekszik a zöldhagyma esetében is.
A vállalat szerint a kezdeményezés révén működéséből éves szinten mintegy 51000 kilogrammnyi műanyagot iktat ki, ami megfelel 142 tonnányi CO2-kibocsátásnak.
Az intézkedés összhangban áll a Jumbo klímatörekvéseivel és a vállalat korábbi döntésével, miszerint nem importál több légi úton szállított burgonyát, zöldséget és gyümölcsöt.
A Jumbo 2025-re 20%-kal kívánja csökkenteni a csomagolóanyagok felhasználását 2020-hoz képest, és partnereivel együttműködve folyamatosan keresi, hogyan lehetne kevesebb csomagolóanyagot használni, vagy a termékeket jobban csomagolni.
A vállalat már kivezette az ingyenes, eldobható műanyag zacskókat a burgonya, a zöldségek és a gyümölcsök esetében.
A kiskereskedő a csomagolatlan zöldségekhez és gyümölcsökhöz újrahasználható zacskókat kínál, amivel évente 35 millió műanyag tasak használata válik szükségtelenné.
A Jumbo célja, hogy 2030-ra beszállítóival együtt 50%-os kibocsátás-csökkentést érjen el értékláncaiban, 2050-re pedig a teljes klímasemlegességet elérje mind a saját láncában (Scope 1 és 2), mind a termékláncokban (Scope 3).
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Egyre gyakoribbá válik a sajtlopás Hollandiában
A tolvajok egyre gyakrabban károsítják meg a holland tejtermelőket és…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését a hollandiai SPAR az EG Grouppal
Meghosszabbítja együttműködését a SPAR Netherlands az EG Grouppal (Euro Garages)…
Tovább olvasom >Nincs több frisshús-árpromóció a holland Jumbónál
Május 27-étől kezdődően megszünteti a holland Jumbo a friss marha-,…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >