Előzd meg a kiégést!
A Trade Marketing Klub nyári találkozója idén is kitekintő jellegű témával várta a résztvevőket. A kiégés megelőzése sokakat érintő terület, amit a szakértő előadók és az aktívan kérdező egybegyűltek alaposan áttekintettek.
Másodszor találkoztak a Trade Marketing Klub eseményei iránt érdeklődők Szentendrén, Szabi a Pék éttermében, hiszen a tavaly júniusi találkozót is a Bükkös patak partján, a Bazsalikom étterem galériáján tartották. Idén június 1-én került sor a nyárnyitó találkozóra. A gyültekezőket a TMK alapítói Csiby Ágnes, Hermann Zsuzsanna és Kátai Ildikó üdvözölte, majd a házigazda, Szabadfi Szabolcs, az „ország pékje” köszöntötte.
Outsourcing univerzum
Az esemény egyik támogatója, Ádám Attila, a NAUT Csoport magyarországi operatív vezetője azt mutatta be, hogyan csökkentheti egy profi szolgáltató a túlterheltséget a retail szolgáltatások, e-commerce, POP és egyéb logisztikai területeken. Rámutatott, hogy teljeskörű megoldásaik és professzionális szoftvereik segítségével hozzájárulnak ahhoz, hogy a partner vállalatok és munkatársaik teljes mértékben a saját céljaikra és prioritásaikra koncentrálhassanak.
A Cégdoktor
Szintén az esemény támogatója, Szányel Zoltán, A Cégdoktor, számos sikeres szervezet fejlesztés, coaching, vezetői tanácsadás tapasztalata alapján összegezte a kiégés tüneteit. A folyamatos időhiány, a túlterheltség, a befásultság, a túzoltás, a feszültség szülte düh, a stessz-evés sokaknak ismerősen csengett. A teljes kiemrüléshez vezető út, a karrierért hozott áldozatok szemléletes bemutatása ráirányította a figyelmet arra, hogy sokszor külső segítségre van szükség. Egyénileg a coaching, mentoring, vezetőképzés és fejlesztés, vállalati szinten pedig a szervezeti változások hozhatnak megoldást. Különlegesen emlékezetes lehet mindez egy katamarán fedélzetén, az Adriai stratégiaalkotó és cégfejlesztő workshopok keretében.
5 tipp túlhajszoltság ellen
Bíró Bence Péter pszichológus, a Fulfilled ügyvezetője, a Business Burnout Biblia című könyv szerzője rögtön kérdésekkel fordult a közönséghez, hogy a jelenlevők érdeklődéséhez igazítsa előadását. Lendületes stílusa és gyakorlatias megközelítése folyamatos párbeszédet generált. Leszögezte, hogy nagyon fontosnak tartja a kutatásokat és folyamatosan figyelemmel kíséri a tudományos eredményeket.
A kiégés felismerésére határozott instrukciókat adott, hiszen szinte észrevétlenül lehet a lelkes csúcsteljesítő szakaszából átsodródni az egyensúlyvesztett, kifáradt, testi-lelki gondokkal nehezített túlhajszoltság állapotába. A megelőzés a munkáltató és a teljes szervezet érdeke is, hiszen a tünetként jelentkező cinizmus és csökkent teljesítmény a teljes vállalatra kihat, mérhetően az eredmények, költségek, munkanapok vonatkozásában is.
Egyéni szinten pedig nem csak az üzleti területen, de a pszichés, testi, magánéleti megélésekben is komoly következményekkel kell számolni. Érdemes tehát megelőzni a bajt, korán felismerni az intő jeleket és a szokások, körülmények, személyiség fejlesztésével, sokszor szakértő segítséggel változtatni. A kiegyensúlyozott alvás, étkezés, a mozgás, a feltöltődés, a rendszeresség és az érzelmek aktív, közösségi megélése mind hozzájárulnak a kiégés megelőzéséhez. A coaching és a terápia pedig a felismert problémákat orvosolhatja.
Bizalomhiány szindróma
Feitel Balázs, az Ipsos piackutató managing directora, a „Trust in leaders” kutatás hazai adoptációjának előadásával kapcsolódott a témához. A tanulmány rámutatott, hogy a bizalom a legfontosabb tőke, hiszen a stressz 74%-kal alacsonyabb, a termelékenység pedig 50%-kal magasabb azokban a vállalatokban, ahol magas a munkavállalói bizalom. A brit kutatás szerint, akik nem bíznak a szervezet vezetőinek döntéseiben, hatszor nagyobb valószínűséggel távoznak vállalattól a következő évben. A bizalomépítés legjobb módja pedig az empátia, a hitelesség és a láthatóság növelése a szervezetekben.
Minderre nagy szükség van, sok a bizalomhiányos terület. Legnagyobb az általános bizalom az embertársakat illetően Kínában és Indiában (56%), legkisebb Braziliában (11%). A magyar érték 19%, ami a sereghajtók közé pozícionálja az országot. A felmért 30 ország átlaga 30%.
A legmegbízhatóbb szakmák globális rangsora dobogósai az orvosok (58%), a tudósok (57%) és tanárok (51%), míg a magyarok a tudósok (53%), tanárok (51%) és orvosok (40%) sorrendet állították fel. A sereghajók mindenütt a politikusok (globális 12%, magyar 7%), bennük bíznak legkevésbé az emberek. Rögtön utánuk következnek a reklámszakemberek (globális 17%, magyar 8%), a kormánytagok, újságírók és bankárok is. A vállalatvezetők a középmezőny alján (globális 23%, magyar 16%) helyezkednek el. Összességében hazánkra a világátlag feletti bizalmatlanság jellemző.
Az előadások a Trade Marketing Klub honlapján hamarosan elérhetőek.
Kapcsolódó cikkeink
Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Tech és track – Az FMCG-dinamika mozgatórugói
Az FMCG szektor dinamikusan változó világában a hatékonyság és az…
Tovább olvasom >KPMG: Meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >