Először rendezett díjkiosztó gálát a GREEN BRANDS Budapesten
Több mint százan ünnepelték a GREEN BRANDS fenntarthatósági tanúsítvány 2021/2022, illetve 2022/2023-as ciklusának nyerteseit Csehországból, Magyarországról és Szlovákiából Budapesten, a Helia Hotelben megrendezett díjkiosztó gálán. A GREEN BRANDS és a gála médiapartnere a Trade magazin.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Első alkalommal gyűltek össze a GREEN BRANDS kelet-európai minősített márkái, hogy átvegyék díjukat és trófeájukat: a rendezvényt Budapesten szervezte meg a GREEN BRANDS csapata. Az ünnepélyes, nagyszabású, mégis családias gála házigazdája Lévai Gábor ügyvezető mellett Vera Wisterová szlovák műsorvezető volt, aki remek hangulatot varázsolt a hotel nagytermébe. „Inspiráló emberek társaságában vagyunk, akik mind sokat tesznek azért, hogy a fenntarthatóságért folytatott küzdelem valós eredményeket hozzon”, mondta a színpadon.
38 díjazott márka
Az ökológiai fenntarthatóságot tanúsító GREEN BRANDS védjegy egyedülálló, háromlépcsős eljárása (jelölés, értékelés és a zsűri döntése) szolgáltató és termelő vállalatokra, nem élelmiszeripari termékekre és élelmiszeripari termékekre alkalmazható. A GREEN BRANDS program keretein belül kétéves ciklusokban tüntetnek ki márkákat, minden ciklusban pedig nagyszabású gálán ünneplik a nyerteseket. Az idei rendezvényen 38 márka kapta meg a díjat.
– Az itt ülők kivételek, de még mindig túl sok olyan vállalat van, amely valótlanságokat állít magáról, vagyis vétkes a greenwashingban – mondta beszédében Norbert Lux, a GREEN BRANDS alapítója, aki díszvendégként látogatott el az eseményre feleségével. – Ezért akartunk egy olyan minősítési rendszert létrehozni, amely azokat a márkákat díjazza, amelyek valóban fenntartható módon cselekszenek. A 2011-es ausztriai és 2012-es németországi indulás után, András és Gábor 2018-ban kezdte felépíteni a GREEN BRANDS-et Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Régóta ismerem Andrást, és ha tudtam, hogy ha valaki képes lesz megoldani ezt a feladatot, az ő és csapata. Ők a fenntarthatóság úttörői a régióban.
Az alapító hozzátette:
– A GREEN BRANDS minősítésről elmondható, hogy maga a három részből álló tanúsítási folyamat a bizonyíték, hogy a díjazott márkák nemcsak beszélnek, hanem valós dolgokat tesznek le az asztalra. Az EU részletesen megvizsgálta folyamatainkat, és regisztrálta független, semleges és transzparens tanúsítványként, tehát máris megfelel az Európai Bizottság nemrégiben meghirdetett greenwashing elleni direktívájának.
A gála idejére jelent meg a márkákat bemutató, hagyományos kiadvány magyar verziója, a cseh kiadás pedig már decemberben napvilágot látott – ezeket is megkapta a közönség a vendégeknek készített bőséges és fenntartható ajándékcsomagban.
Felsorakoztak a színpadon a GREEN BRANDS három országbeli, jelenlévő zsűritagjai is egy közös fotó erejéig, és szó esett a Magyarországról induló Certified Sustainability Manager képzésről is, amely egy európai Erasmus-támogatás révén hamarosan Csehországban és Szlovákiában is bemutatkozik.
Hagyományosan a díjkiosztókon mutatják be az Év Személyisége elismerés nyertesét is. Csehországban ez Soňa Klepek Jonášová lett, az INCIEN, a Pale Blue Dot és a Change for the Better fenntarthatósági platformok alapítója, aki hazájában bevezette a körforgásos gazdaság fogalmát. Kisgyermekes anyaként nem tudta személyesen átvenni az elismerést, de videoüzenetében azt mondta: „Nagy megtiszteltetés átvenni ezt a díjat, és együtt dolgozni veletek azért, hogy a világ jobb legyen, hiszen a fenntartható fejlődésért végzett munka együttműködésen alapul. Sok energiát kívánok mindannyiunknak az extra erőfeszítéshez, amelyet a következő generáció érdekében meg kell tennünk!” Soňát kollégája, Lukáš Rolf, a Změna k lepšímu igazgatója méltatta előzetesen.
Top 25
Magyarországon ezúttal nem az Év Személyiségére lehetett szavazni, hanem a Top 25 legbefolyásosabb zöld személyiség listájára. A Lévai Gábor és Wiszkidenszky András által megalapított GB Academy, a fenntarthatósági menedzser képzés alumni tagjaiból, az oktatókból és a nyertes márkák képviselőiből alakult szerveződés nemrég mutatkozott be a szakmának és a nagyközönségnek azzal, hogy egy szavazás során megalkotta a Top 25 legbefolyásosabb magyar zöld személyiség listáját, amelyet kiadványként meg is jelentetett. A GB Academy a fenntarthatósági szakma összefogásával törődik, miközben évente díjazza is a legjobbakat. Jelenleg több mint 100 tagja van, és a CSM újabb évfolyamai folyamatosan gyarapítják a résztvevők számát. Üzleti reggeliken és egy zárt online platformon osztják meg egymással az információkat.
Az emelkedett hangulatú gálaműsor után, amelyet a Virtuózok regionális komolyzenei projekt három tehetséges fiataljának játéka is színesített, a vendégek finom falatok mellett oszthatták meg élményeiket, gondolataikat a fenntarthatóságról, és fotókat készíthettek a GB Academy-GREEN BRANDS új arculatát megmutató sajtófal előtt.
A gálát természetesen a fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve rendezték meg, így a felszolgált élelmiszerből nem lett hulladék, és a rendezvény karbonlábnyomát kiszámolva ellentételezni fogják azt. //
Top 25 legbefolyásosabb zöld személyiség listája (ábécé sorrendben)
Ámon Ada, Bakos Gábor, Barta Zsombor, Chikán Attila, Fertetics Mandy, Fodor János, Gazsi Zoltán, Gulyás Emese, Handó János, Hankó Gergely, Herner Katalin, Kovács Károly, Lévai Gábor, Litkai Gergely, Lukács András, Márta Irén, Mező János, Molnár Attila Dávid, Molnár Csaba, Móra Veronika, Sipos Katalin, Urbán Csilla, Ürge-Vorsatz Diána, Wettstein Albert, Wiszkidenszky András//
Kapcsolódó cikkeink
A GREEN BRANDS regionális Fenntarthatósági Gálán adták át az „Év Zöld Személyisége 2024” díjat!
Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági erőfeszítések: valóság vagy látszat?
Mennyire fontos ma az emberek számára a fenntarthatóság személyi és…
Tovább olvasom >Törlők viadala
A háztartási papírtörlők mindennapi életünk elengedhetetlen kellékei, amelyek kényelmet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >