Először nyert díjat magyar sör Európa legnagyobb sörversenyén
Bronzérmes lett a budapesti HopTop Brewery Midnight Express nevű söre a European Beer Star nemzetközi sörverseny Dry Stout kategóriájában, ezzel magyar sör először szerzett díjat Európa legnagyobb sörversenyén.
A 2004 óta minden évben megrendezett European Beer Star a világ egyik legnagyobb és legismertebb sörszakmai seregszemléje, amelyre idén a világ 44 országából 2 103 sört neveztek – közölte az MTI-vel csütörtökön a HopTop Brewery.
A European Beer Star elismertségét többek között szakértő és szigorú bíráinak köszönheti. Idén 124 fős szakértői kör vakkóstolással értékelte a sörök szín-, illat-, ízvilágát és az összbenyomást. A harminc országból érkező bírák között sörfőző mesterek, ismert szakemberek és sörsommelier-k szerepeltek.
Más versenyekkel ellentétben a European Beer Staron kategóriánként csupán egy-egy arany, ezüst és bronzérmet ítélnek meg. Amennyiben a zsűri nem talál olyan sört, amely elérné az elvárt szintet, az adott érmet abban az évben nem osztják ki.
Ali Rawech Szami, a HopTop Brewery tulajdonosa elmondta, a rangos nemzetközi versenyre már több magyar sörfőzde is nevezett, de közülük a HopTop tudott először érmet elhozni.
Az augusztusban indult sörfőzde vezetője emlékeztetett arra, hogy Magyarországot ma elsősorban borairól ismerik, az ilyen sikerek azonban segítenek felhívni a nemzetközi közönség figyelmét arra, hogy az országban már kiváló minőségű sörök is készülnek.
A szerdai nürnbergi díjkiosztón elismert Midnight Express a sörfőzde jellemzése szerint igazi, hamisítatlan fekete sör, bársonyos krémes habbal. Hidegen a pörkölt, kávés, füstös illatok, ízek jellemzik, és ahogy lassan enged fel a hidegségéből, úgy jönnek elő a csokoládés ízek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb sörök – A nap képe
Sörök nem szabványos, frissként nem eladható gyümölcsökből.
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >