Először ér el kétszámjegyű piaci részesedést az Aldi az Egyesült Királyságban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 04. 27. 09:49

Először mondhat magáénak kétszámjegyű piaci részesedést az Aldi az Egyesült Királyságban, míg a Lidl újabb egy hónapig volt a leggyorsabban növekvő szupermarket a szigetországban.

A Kantar legfrissebb adatai szerint az Aldi UK piaci részesedése 10,1%-ot ért el az április 16-ig tartó 12 hétben, szemben az egy évvel ezelőtti 8,8%-kal.

A Lidl részesedése 7,6%, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 6,6%-kal.

A Lidl eladásai 25,1%-kal nőttek az előző évhez képest, éppenhogy megelőzve az Aldi 25%-os növekedését.

Fraser McKevitt, a Kantar retail and consumer insight vezetője szerint ez azt jelzi, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban vásárolnak, és spórolási szándékkal havonta legalább három nagy kiskereskedőhöz térnek be. „Ennek komoly haszonélvezői a diszkontok” – mondta.

Giles Hurley, az Aldi UK vezérigazgatója elmondta: „A vásárlók a lábukkal szavaznak, és a drágább szupermarketektől az Aldira váltanak”.

Az április 16-ig tartó négy hétben a teljes élelmiszer-értékesítés 8,1%-kal nőtt, az élelmiszerár-infláció pedig 17,3% volt, ami kis mértékben elmarad az előző négy hétben mért 17,5%-tól.

Az infláció enyhe csökkenése ellenére McKevitt szerint túl korai lenne azt feltételezni, hogy az infláció elérte a csúcspontját. „Ugyanitt tartottunk korábban is, amikor 2022 végén csökkent az inflációs ráta, hogy aztán az idei év első negyedévében ismét emelkedjen” – mondta.

„Úgy gondoljuk, hogy az élelmiszer-infláció hamarosan csökkenni fog, de csak a tavalyi magas bázisnak köszönhető.

„Fontos azonban megjegyezni, hogy a csökkenő élelmiszer-infláció nem alacsonyabb árakat jelent, csak azt, hogy az árak nem emelkednek olyan gyorsan”.”

A sajátmárkás eladások 13,5%-kal nőttek, a legolcsóbb árú sajátmárkás termékcsaládok forgalma 46%-kal emelkedett az előző évhez képest, szemben a lassabb, 4,4%-os márkás eladások növekedésével.

The Grocer

Kapcsolódó cikkeink