Elkezdték betakarítani az olasz almatermést, 5%-kal nagyobb hozamot várnak a kontinens második legnagyobb almatermelőjénél
A korai fajták, például a Gala szüretelésével megkezdődött az olasz almabetakarítási szezon. Az legnagyobb olasz, termelőket képviselő szervezet, a Coldiretti összesen több mint 2,1 millió tonna almára számít, ami 5% -kal magasabb, mint a tavalyi hozam. Ezzel az ország a második helyre kerül az EU-ban Lengyelország mögött (alig 4,5 millió tonna, +5%), megelőzve Franciaországot (körülbelül 1,5 millió tonna alma, +6%).

Az idei hozammal Olaszország megerősítette a helyét Európa második legnagyobb almatermelőjeként. (Fotó: Pixabay)
Ami a fajtákat illeti, a Golden Delicious (-5%), a Fuji (-3%), a Jonagold (-18%) és a Braeburn (-15%) betakarítása csökken, míg a Red Delicious (+7%), a Granny Smith (+18%) és a Gala (+2%) mennyisége emelkedik. A bio alma is egyre fontosabbá válik, és most a teljes nemzeti termés 9% -át teszi ki – jegyzi meg Coldiretti. A minőség összességében javult, a gyümölcsök minősége megfelelő. A magas hőmérséklet miatt az almák mérete azonban kisebb lett, és napégés okozta károkat is feljegyeztek.
Egyes régiókban csökkent, másokban nőtt az alma hozama
Mint arról az egyesület beszámol, a betakarítás alakulása a régiótól és az éghajlatból eredő kapcsolódó kihívásoktól függően eltérő volt – részben az aszály, részben a rossz időjárás miatt. Dél-Tirolban, ahol az olasz alma csaknem felét takarítják be, a termelés körülbelül 912 000 tonnával (-3%) csökkent, Trentinóban 507 000 tonnával (-1%),lett kevesebb, míg más régiókban jelentős növekedés volt tapasztalható: Venetóban +47% (215 000 tonna), +21% Lombardiában (23 000 tonna), +20% Piemontban (225 000 tonna) és +12% Emilia-Romagnában (175 000 tonna).
Olaszország hat régiójában termesztenek védett földrajzi jelzéssel ellátott almát: a Val di Non OEM-ből származó almát, a dél-tiroli almás OFJ-t, a Trentino OFJ almáját, a Campanian Melannurca Campana OFJ-t, a lombard almát a Valtellina OFJ-ből és a vörös almát Piemontból, a Mele Rosse di Cuneo OFJ-t.
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >