Elkezdődött a Pick Szeged Zrt. új üzemének építése
Elkezdődött a Pick Szeged Zrt. új szalámiüzemének építése Szegeden a Szabadkai úton – közölte a Bonafarm csoporthoz tartozó élelmiszeripari cég vezérigazgatója pénteken.
Takács István, az alapító, Pick Márk húsüzeme megnyitásának 135. évfordulója alkalmából állított emléktábla avatásán azt mondta, a kapacitásbővítést a Pick Szeged Zrt. termékei iránti megnövekedett kereslet tette szükségessé.
A vezérigazgató hangsúlyozta, egyértelműen a Pick téliszalámi a cég főterméke. Míg Pick Márk kezdetben csak Szegeden és környékén értékesítette termékeit, ma már a vállalat 32 érlelőkamrában egyszerre több mint egymillió rúd téliszalámit érlel.
A Pick téliszalámi receptje a technológiai fejlődésektől eltekintve másfél évszázada változatlan: kiváló minőségű, legnemesebb sertéshúsrészek felhasználása, egyedi, a szalámimester által titokként őrzött fűszerezés, füstölés és 90 napig tartó érlelés, amely során a speciális mikroklímán megélő penészgomba szürkésfehér penészréteget képez a rudak felületén, amely nemcsak különös megjelenést, hanem egyedi ízvilágot is biztosít – tudatta a szakember.
A Pick Szeged Zrt. évente 10 ezer tonna szalámit, s ezen felül 30 ezer tonna húskészítményt gyárt, árbevétele tavaly meghaladta a 70 milliárd forintot. A cég termékeit 35 országba exportálja. A vállalkozás négy hazai üzemében 1800 munkavállalót foglalkoztat – közölte Takács István.
A vezérigazgató felidézte, a Pick Márk 1869-ben váltotta ki iparengedélyét, kezdetben bár gyártott tartósított húskészítményeket, de kereskedett búzával és paprikával is. 1883-ban döntött úgy, hogy elsősorban a szalámigyártásra kíván majd fókuszálni, 1887-ben pedig a mai Guttenberg utca egyik épületének udvarán hozott létre telepet, ahol többek között az első szalámiüzem is beindult.
A Pick Szeged Zrt. a BÉT honlapján megjelent első féléves jelentése alapján – az alapanyag- és az energiaárak emelkedése mellett is – javította eredményét 2021 hasonló időszakához képest. A cég adózás előtti eredménye az első félévben a tavalyi év első hat hónapját 197 millió forinttal meghaladva 4,847 milliárd forint volt.
A cég a tavalyi év első felénél 1400 tonnával kevesebb, 18,2 ezer tonna húskészítményt – 4,5 ezer tonna penészes szalámit, 2,2 ezer tonna penészmentes szárazárut, és 11,5 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát – állított elő. A kismértékű volumencsökkenés ellenére a vállalkozás értékesítésből származó nettó árbevételét – több mint 8 százalékkal – 35,93 milliárd forintra növelte. A cég bevételének 25,5 százaléka, 9,174 milliárd forint származott exportból. Az árbevétel növekedése mögött a folyamatos portfólióoptimalizálás mellett árazási lépések állnak.
A jelentés szerint a Pick Szeged Zrt. a legjelentősebb árkockázatot az alapanyagárak nagy kilengésekkel járó változása jelenti. A húskészítmények nyereséges előállítása a hosszabb időszakra szóló ármegállapodások miatt csak olyan árazással biztosítható hosszabb távon, ami fedezet nyújt az alapanyagárak ingadozására.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >