Elkezdődött a magyar dinnye népszerűsítése a Tesco áruházakban
Az idén 20 százalékkal nagyobb területen, mintegy negyedével több dinnye terem Magyarországon, mint 2012-ben, a gyümölcs termesztése 10-12 ezer családnak ad megélhetést – mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter az angyalföldi Tesco Extra áruházban, a dinnyét népszerűsítő kampány indító rendezvényén csütörtökön.
Fazekas Sándor hangsúlyozta, azért is fontos, hogy a fogyasztók hazai dinnyét vásároljanak, mert ezzel a magyar családokat segítik. Összességében az ágazat mintegy 25 ezer embernek biztosít megélhetést Magyarországon – mondta a miniszter.
A Tesco-Global Áruházak Zrt., a FruitVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet, a Magyar Dinnye Szövetség és a Vidékfejlesztési Minisztérium ismét közösen népszerűsíti a magyar dinnyét és erősíti piaci pozícióit. A Tesco áruházlánc idén is kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban a hazai dinnyeszezon idején.
A Tesco tavaly 10 ezer tonna dinnyét vásárolt a magyar termelőktől, és ebből 3 ezer tonnát exportált, idén is minimum ennyit szándékozik felvásárolni – mondta Nigel Jones, a társaság vezérigazgatója.
Az induló ár a Tescóban most 95 forint, miután a dinnye szabadáras, a tárca nem szólhat bele az ár alakulásába, a mostani ár már méltányos hasznot hoz a termelőnek is – válaszolta újságírói kérdésre a miniszter.
Oravecz Tamás, a Dinnyetermelők Egyesületének országos elnöke elmondta, hogy jelenleg a termelők a föld szélén nettó 32-45 forintot kapnak a dinnyéért. Erre rakódik rá a nagykereskedő 10 forintos árrése, a szállítás 25 forintos költsége, a göngyöleg ára és a kiskereskedő haszna, továbbá a 27 százalékos áfa. Ez így együtt jelenleg 95-120 forintot jelent kilogrammonként a boltokban.
A termelő bevételéből 12 százalék a kompenzációs felár, amelyet az állam a kistermelőnek megtérít, de a társaságoknak ki kell gazdálkodniuk – tette hozzá az országos elnök, aki üdvözölte a dinnye állam általi osztályba sorolását. A másodosztályú gyümölcs 20-25 százalékkal olcsóbb az első osztályúnál, a beltartalma ugyanaz, de esztétikailag nem olyan vonzó.
Simonka György országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnye Szövetség elnöke megköszönte a Tescónak, hogy vállalta a dinnye promócióját, a miniszternek pedig azt, hogy a tárca finanszírozza a dinnye népszerűsítését, amely egy kilogrammra vetítve a legolcsóbb gyümölcs jelenleg a piacon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >