Elindult a METRO Jóízű Magyarország kezdeményezése
A METRO Magyarország október 2-án nagyszabású eseményen indította útjára a Jóízű Magyarország kezdeményezést, amelynek célja a hagyományos magyar ételek megőrzése és népszerűsítése a hazai éttermekben a jövő nemzedéke számára. A kezdeményezéshez az Agrárminisztérium mellett számos olyan rangos szakmai szervezet csatlakozott, mint a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége vagy a Magyar Vendéglátók Ipartestülete is.
A Jóízű Magyarország célja a hagyományos magyar alapanyagok és ételek népszerűsítése digitális platformjainkon keresztül. Idén elsőként a magyar konyha legikonikusabb étele, a gulyás kapja a főszerepet, valamint az ehhez szorosan kötődő alapanyagok: a magyar szürkemarha és a makói vöröshagyma. A makói vöröshagyma egy olyan hagyományos alapanyag, amely a teljes eltűnés veszélyével néz szembe. Nem kis büszkeségünkre és helyi gazdákkal együttműködve a Metro Chef márka alatt tesszük elérhetővé. A Makói hagyma egy olyan hungarikum alapanyag, amelynek megőrzése és megmentése kiemelten fontos számunkra, ez adja a gulyásnak azt az eredeti, utánozhatatlan ízét, amelyet nem engedhetünk elveszni
Az eseményen tiszteletüket tették a hazai és nemzetközi gasztronómia fontos szereplői. A szakmai partnerek közül panelbeszélgetés résztvevői között volt többek között Dr. Felkai Beáta Olga, Agrárminisztérium helyettes államtitkára, Hamvas Zoltán, a Bocuse d’Or Hungary elnöke, Zoltai Anna, a Közétkeztetők Országos Szövetségének elnöke, valamint a Makói Hagyma Szövetség , Szürkemarha Szövetség és a Gasztronómiai Nemzeti Tanács képviselői is, hangsúlyozva az együttműködés fontosságát a magyar alapanyagok jövőjének biztosításában.
„A magyar gasztronómia nem csupán ízekről, hanem kultúráról, identitásról és hagyományról szól. Piaci megfigyeléseink szerint a hagyományos magyar fogások iránti kereslet stagnálását vagy csökkenését tapasztaljuk, ami különösen a fiatalabb generációk körében jelentős. A Jóízű Magyarország kezdeményezéssel azt szeretnénk elérni, hogy ezek a nemzeti értékek ne csak fennmaradjanak, hanem újra helyet kapjanak a vendéglátásban és a jövő generációk asztalán is”
– mondta Dr. Vladimir Gnjidić, a METRO Magyarország ügyvezető igazgatója.
A METRO célja, hogy a program révén a magyar éttermekben ismét központi szerepet kapjanak a tradicionális fogások, a vendégek pedig büszkén fogyaszthassák a magyar konyha legjavát.
Kapcsolódó cikkeink
Olasz konyha 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a METRO Bukarest mellett
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >