Elindult a karácsonyi sertéshús fogyasztásösztönző kampány
Elindította ünnepi sertéshúsfogyasztást ösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum, amelyet az Agrárminisztérium és a Magyar Húsiparosok Szövetségének szakmai támogatása mellett folytatnak. A karácsonyig tartó időszakban számos médiafelületen találkozhatnak a kampány üzenetével, miszerint a sertéshús változatosan elkészíthető húsféle, amely ráadásul az egészségtudatos táplálkozásba is beilleszthető. A kampányidőszakban nyereményjátékban is részt vehetnek az érdeklődők, amellyel sertéshúsból készült termékcsomagot nyerhetnek.
Magyarországon a sertés a második legnépszerűbb húsféle a baromfi után, éves fogyasztása körülbelül 30 kilogrammra tehető fejenként. Az elmúlt évek viszontagságai megviselték az ágazatot, de mára stabilizálódni látszik a helyzet:
„A hazai sertéságazat az afrikai sertéspestis és a koronavírus járvány viszontagságai ellenére is képes volt biztosítani a hazai lakosság ellátását. A jelenlegi időszak is kihívásokkal teli, hiszen az alapanyagárak mellett az energiahordozók ára is drasztikusan növekszik, és az export bizonytalansága is jelentős kihívások elé állítják a hazai termelő és feldolgozó vállalkozásokat”
– mondta el a kampányindító sajtótájékoztatón Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese.
„Az elmúlt években a Vidékfejlesztési Program alapján meghirdetett pályázati felhívások hozzájárultak a sertéságazat jövedelem termelő képességének erősödéséhez, a tartási helyek, továbbá a gép és eszközparkjuk korszerűsítéséhez. Összességében 519 sertéstartással foglalkozó vállalkozás részére több, mint 106 Mrd Ft kötelezettségvállalás történt a Vidékfejlesztési Program alapján”
– tette hozzá.
Az ágazat helyzetét illetően a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás elmondta:
„Ugyan az élősertés árak az elmúlt év során a tenyésztők számára elfogadható szinten alakultak, azok egyre nagyobb gondot okoznak a vágóhidaknak és a húsfeldolgozóknak, mivel a megnövekedett önköltségeket a húsok és húskészítmények átadási áraiba nem tudták teljesen beépíteni. Külön problémát jelent a hazai szereplők számára, hogy az Európai Unióban az év során többször sertéshústöbblet alakult ki, és a keletkezett felesleg nyomott áron kereste a piacát a régióban, így Magyarországon is.”
A szakember hozzátette:
„Ahhoz, hogy a hazai fogyasztók a jövőben is biztosan számíthassanak a kiváló minőségű, friss magyar sertéshúsra és húskészítményekre, arra van szükség, hogy a vásárlók elsősorban magyar húst és húskészítményt vegyenek le az üzletek polcairól a hétköznapokon éppúgy, mint az ünnepek előtt.”
Bár a sertés népszerű húsféle, a vörös húsokra mégis úgy tekintenek sokan, mintha vörös posztó lenne. A kampányoknak a szemléletformálás szempontjából is óriási szerepe van, hangsúlyozta Giczi Gergely. – A vörös húsoknak kiemelkedő szerepe van táplálkozásunkban, hiszen mértékkel fogyasztva olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokról gondoskodnak, mint a vas, a különböző fehérjék, vagy éppen a B-vitamin család. A kampány során online felületeken és a social média adta lehetőségekkel népszerűsítjük ezt a húsfélét, ráadásul egy nyereményjátékot is hirdetünk, melynek fődíját hárman nyerthetik el. Érdemes játszani, hiszen egyenként százezer forint értékű sertéshúsból összeállított ajándékcsomagot nyerhet, aki kitölti a jatek.amc.hu oldalon található kérdőívünket.
Mint minden ételnek, a vöröshúsnak, köztük a sertéshúsnak is fontos szerepe van a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban. A sertéshúsból készült étel a családi és a társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok egyik fő fogása. A szakemberek szerint a sovány sertéshús (például a karaj) az egészségtudatos táplálkozásba is nagyszerűen beleillik, mert zsír és koleszterin tartalma egyaránt alacsony. Az Országos Élelmezés és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) aktuális ajánlása szerint naponta 2-3 egység húsra, húskészítményre van szüksége szervezetünknek. Egy egységet jelent például 10 dkg sovány sertéshús, 5 dkg sovány felvágott, vagy 4 dkg közepes zsírtartalmú felvágott.
Kapcsolódó cikkeink
Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >