Elhunyt Michele Ferrero, a Nutella „atyja”
Nyolcvankilenc éves korában meghalt Michele Ferrero, az egész világon ismert Ferrero olasz édességipari cég tulajdonosa. Az 1964-ban „feltalált” Nutella mogyorókrém Olaszország leggazdagabb emberévé tette.
Az olasz sajtó által Mister Nutellaként búcsúztatott Michele Ferrero – akit minden idők egyik legsikeresebb olasz vállalkozójaként tartanak számon – Monte Carlóban hunyt el.
Michele Ferrero édesapjától, Pietrótól vette át az északnyugat-olaszországi Piemonte tartományban, Alba városában 1946-ban alapított családi cukrászcéget, amelyet az olasz ipar egyik példaképévé fejlesztett. A cég az egész világon elterjedt termékekkel hódította meg az édességipari piacot: a legismertebb Ferrero-termékek között van a Mon Cheri (1956), a Nutella (1964), a Kinder csokoládé (1968), a Tic Tac (1969), a Kinder-tojás (1974), a Ferrero Rocher (1982). A Ferrero legsikeresebb termékének a Nutella mogyorókrém számít, amelyből évente 350 ezer tonnát gyártanak.
Michele Ferrero Olaszország leggazdagabb embere volt, a világon a 30. a Bloomberg gazdasági hírügynökség 2014-es adatai szerint. A Ferrero a világ 53 országában 34 ezer embert foglalkoztat. A céget 2011 óta Michele fia, Giovanni vezeti.
Az egész életét a nyilvánosságtól távol élő Michele Ferrero 1983-ban jótékonysági alapítványt hozott létre, valamint a művészetet is támogatta. (Sárközy Júlia, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A szélsőséges időjárási körülmények ellenére is jó éve volt az olasz Muttinak
A paradicsomtermelő Mutti idén 565 000 tonna paradicsomot dolgozott fel.…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >