Magazin: „Élet a COVID idején”
Több mint 30 éves szakmai pályafutásom alatt megéltem már néhány sorsfordító esztendőt: az 1989-es rendszerváltás meghozta a szabad, üzleti logikájú vállalkozások lehetőségét, a 2004. évi EU-csatlakozás pedig a fejlett üzleti élettel rendelkező közösséghez való csatlakozást. Az akkori jövőnkre abszolút mértékben ható, az életünket, sorsunkat meghatározó, pozitív változások voltak ezek. A modern gazdaságokra jellemző ciklusok törvényszerűségeit is megismerhettük: a konjunktúrák és a válságok váltakozása a hosszú távú üzleti tervezésünk szerves része lett.
De olyan típusú hatásmechanizmusra, amellyel idén kora tavasszal találtuk magunkat szembe, nem voltunk felkészülve. Árbevételünk, eladásaink egyik napról a másikra negyedére zuhantak vissza, a készleteink megnőttek. A termelésünket pillanatok alatt le kellett állítanunk, a munkatársainkat állásidőre kellett küldenünk, és a költségeink tekintetében drasztikus intézkedéseket kellett hoznunk.
„A túlélésünk a tét”! Ez volt a mottónk, ez volt a vezérelvünk az elmúlt hónapokban.
Barátaim szokták volt mondani, hogy a Szamos olyan erős márka, hogy túlél minden válságot. Azt gondolom, hogy a túléléshez nagyon fontos, de nem elegendő ez a paraméter. A legnehezebb időszakban hihetetlen jelentősége volt a jól átgondolt, őszinte, világos kommunikációnak. Meggyőződésem, hogy a beszállító Partnereink és a Munkatársaink megértése, támogatása nélkül, egy olyan ismert és erős márka, mint a Szamos Marcipán, sem tudta volna úgy átvészelni a krízist, ahogy tette.
Május második hetében, ugyan csökkentett üzemmódban, de újraindítottuk a termelést. Sikerült a II. félévre összeraknunk egy olyan üzleti tervet, amellyel részben tudjuk kompenzálni a COVID okozta veszteségeket. És megyünk tovább…
Úgy gondolom azonban, hogy az életünk, a gondolkodásmódunk, és a viszonyunk a környezetünkhöz sok vonatkozásban megváltozott. Különböző elemzésekben olvashattuk, hogy a társadalom a COVID után már sohasem lesz ugyanolyan, mint annak előtte.
Gabriel García Márquez ikonikus regényének, a „Szerelem a kolera idején” egyik fontos alapgondolata: „az élet, a létezés túlságosan gazdag és kiismerhetetlen ahhoz, hogy higgyünk az általános szabályok, az egyértelműen érvényes életvezetési elvek létében”. Amikor Florentino Ariza több száz szeretővel való együttléte után, mint nagy tapasztalatokkal rendelkező férfi, elhatározza, hogy ír egy könyvet a nőkről, barátja lebeszéli a gondolatról, mondván, hogy „az egyetlen dolog, amit a szerelemről tudni lehet, hogy az élet megtanulhatatlan”.
Én hiszek abban, hogy az élet, ha nem is megtanulható, de minden nappal, legalábbis egyre jobban kiismerhető. Véleményem szerint, a COVID után ez az egyik legfontosabb közös dolgunk. //
Kapcsolódó cikkeink
Szamos praliné szaloncukor- és marcipán szaloncukor-válogatás
A Szamos marcipán és praliné szaloncukrok ízvilága válogatásban összegyűjtve az…
Tovább olvasom >A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >