Élelmiszermustra a Kaposvári Egyetemen
Gyakran elég, ha egyetlen tömegtermékben csalódik a fogyasztó, ám ha többször is kedvezőtlen tapasztalatot szerez az áruházakban, akkor szinte bizonyos, hogy olyan terméket keres, amelyről biztosan tudhatja, hogy az jó minőségű – hangzott el azon az élelmiszermustrával egybekötött kaposvári rendezvényen, amelyen huszonkét helyi kistermelő mutatta be a Kaposvár kincse védjeggyel minősített portékáját a Kaposvári Egyetemen (KE) – írja a Magyar Idők.
– Olyan helyi termékeket sorakoztatnak fel a termelők, amelyek színesítik a magyar élelmiszeráru-kínálatot és amelyeknek helyük kell, hogy legyen a magyar élelmiszer-termelésben és étkezési kultúrában – jelentette ki a rendezvényen Borbás Zoltán, az egyetem kancellárja.
Szigeti Orsolya, a KE intézetvezető docense szerint a hazai fogyasztók húsz százaléka érdeklődik tudatosan a helyi termékek iránt. A szakértő szerint a vásárlók egy része a tömegtermékek mellett vagy helyett olyan élelmiszert keres, amelyről tudja, hol készült, kik készítették, és ha panasza van, tud kihez fordulni.
A 2014-ben meghirdetett Kaposvár kincse programba eddig harminc helyi kistermelő kapcsolódott be, és csaknem száz védjegyezett termék szerepel a Kaposvári Városfejlesztési Kft. listáján.
– A városi piacon egy jó minőségű, egészséges élelmiszereket kínáló kistermelői bolt nyílt, ahol minden védjegyes termék megvásárolható – ezt már Szabó Zoltán, a kft. ügyvezetője mondta lapunknak. Emlékeztetett arra is, hogy a védjegyhasználatot csak olyan termékek nyerhetik el, amelyeket legalább ötven százalékban vagy annál akár jóval nagyobb arányban Kaposváron és a város 40 kilométeres vonzáskörzetében, illetve Somogy megyében állítottak elő. (Gulyás J. Attila, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Életbe lépett az árrésstop mintegy ezer alapvető élelmiszernél
Hétfőn lépett életbe az árrésstop, amely harminc termékkategóriában mintegy ezer…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >