Élelmiszermustra a Kaposvári Egyetemen
Gyakran elég, ha egyetlen tömegtermékben csalódik a fogyasztó, ám ha többször is kedvezőtlen tapasztalatot szerez az áruházakban, akkor szinte bizonyos, hogy olyan terméket keres, amelyről biztosan tudhatja, hogy az jó minőségű – hangzott el azon az élelmiszermustrával egybekötött kaposvári rendezvényen, amelyen huszonkét helyi kistermelő mutatta be a Kaposvár kincse védjeggyel minősített portékáját a Kaposvári Egyetemen (KE) – írja a Magyar Idők.
– Olyan helyi termékeket sorakoztatnak fel a termelők, amelyek színesítik a magyar élelmiszeráru-kínálatot és amelyeknek helyük kell, hogy legyen a magyar élelmiszer-termelésben és étkezési kultúrában – jelentette ki a rendezvényen Borbás Zoltán, az egyetem kancellárja.
Szigeti Orsolya, a KE intézetvezető docense szerint a hazai fogyasztók húsz százaléka érdeklődik tudatosan a helyi termékek iránt. A szakértő szerint a vásárlók egy része a tömegtermékek mellett vagy helyett olyan élelmiszert keres, amelyről tudja, hol készült, kik készítették, és ha panasza van, tud kihez fordulni.
A 2014-ben meghirdetett Kaposvár kincse programba eddig harminc helyi kistermelő kapcsolódott be, és csaknem száz védjegyezett termék szerepel a Kaposvári Városfejlesztési Kft. listáján.
– A városi piacon egy jó minőségű, egészséges élelmiszereket kínáló kistermelői bolt nyílt, ahol minden védjegyes termék megvásárolható – ezt már Szabó Zoltán, a kft. ügyvezetője mondta lapunknak. Emlékeztetett arra is, hogy a védjegyhasználatot csak olyan termékek nyerhetik el, amelyeket legalább ötven százalékban vagy annál akár jóval nagyobb arányban Kaposváron és a város 40 kilométeres vonzáskörzetében, illetve Somogy megyében állítottak elő. (Gulyás J. Attila, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei
Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >