Élelmiszermustra a Kaposvári Egyetemen
Gyakran elég, ha egyetlen tömegtermékben csalódik a fogyasztó, ám ha többször is kedvezőtlen tapasztalatot szerez az áruházakban, akkor szinte bizonyos, hogy olyan terméket keres, amelyről biztosan tudhatja, hogy az jó minőségű – hangzott el azon az élelmiszermustrával egybekötött kaposvári rendezvényen, amelyen huszonkét helyi kistermelő mutatta be a Kaposvár kincse védjeggyel minősített portékáját a Kaposvári Egyetemen (KE) – írja a Magyar Idők.
– Olyan helyi termékeket sorakoztatnak fel a termelők, amelyek színesítik a magyar élelmiszeráru-kínálatot és amelyeknek helyük kell, hogy legyen a magyar élelmiszer-termelésben és étkezési kultúrában – jelentette ki a rendezvényen Borbás Zoltán, az egyetem kancellárja.
Szigeti Orsolya, a KE intézetvezető docense szerint a hazai fogyasztók húsz százaléka érdeklődik tudatosan a helyi termékek iránt. A szakértő szerint a vásárlók egy része a tömegtermékek mellett vagy helyett olyan élelmiszert keres, amelyről tudja, hol készült, kik készítették, és ha panasza van, tud kihez fordulni.
A 2014-ben meghirdetett Kaposvár kincse programba eddig harminc helyi kistermelő kapcsolódott be, és csaknem száz védjegyezett termék szerepel a Kaposvári Városfejlesztési Kft. listáján.
– A városi piacon egy jó minőségű, egészséges élelmiszereket kínáló kistermelői bolt nyílt, ahol minden védjegyes termék megvásárolható – ezt már Szabó Zoltán, a kft. ügyvezetője mondta lapunknak. Emlékeztetett arra is, hogy a védjegyhasználatot csak olyan termékek nyerhetik el, amelyeket legalább ötven százalékban vagy annál akár jóval nagyobb arányban Kaposváron és a város 40 kilométeres vonzáskörzetében, illetve Somogy megyében állítottak elő. (Gulyás J. Attila, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei
Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei a…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >