Élelmiszerlogisztikai kisokos a Dachsertől
90 000 tonna áru, 40 000 küldemény, 2,5 millió kilométer: a Dachser az élelmiszerlogisztikai teljesítménye számokban. Mint minden szektorban, a német hátterű szállítmányozási szolgáltató az élelmiszerlogisztika terén is kiválóságra törekszik, mind a minőség, mind a megbízhatóság tekintetében. Lássuk, melyek az élelmiszerlogisztikai szektor legkomolyabb kihívásai és érdekességei! A kérdések megválaszolásában a Dachser Food Logistics üzletágának vezetője, Darvasi Árpád volt a segítségünkre.
1.) Melyek a legfontosabb dolgok, melyekre figyelni kell az élelmiszerek raktározása és szállítása során?
A legfontosabb szempont minden élelmiszer kezelése során a higiénia és a hőmérséklet. Komoly elvárásoknak kell megfelelniük a beszállítási, raktározási, szállítási folyamatok során, hiszen – különösen a hőmérsékeltérzékeny áruk esetén – minden ponton biztosítanunk kell a hűtött környezetet, hogy az általunk kezelt áruk minősége kifogástalan maradhasson. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy egyszerű átrakodás során is milyen fontos a hőmérséklet, ha mondjuk tejtermékekről vagy akár húskészítményekről van szó.
2.) Milyen típusú árukról, árucsoportokról van szó?
A raktárak polcain ne csupán konzerveket képzeljünk el hosszú sorokban. Hűtött környezetet nem igénylő (általában úgy nevezett kettős csomagolású élelmiszerek), illetve hűtést igénylő árutípusok szerint csoportosítjuk a termékeket, melyek között tej-, hús- és édesipari termékeket, valamint alapanyagokat és késztermékeket tárolunk és szállítunk, melyeket 2 és 7 fok közötti hőmérsékleten szükséges kezelni – a folyamat minden egyes pontján.
3.) Hogy képzeljük el egy bizonyos termék útját a gyártótól az áruházak polcáig?
Képzeljünk el egy hűtést igénylő árutípust, például egy doboz gyümölcsjoghurtot. A tartalma hűtésre szorul, míg csomagolása érzékeny, könnyen sérül. A joghurtok általában raklapokra helyezve, fóliázva kerülnek a hűtött raktárba, természetesen megfelelő hőmérsékletre hűtött kamionokon. A pakolás szintén hűtött térben zajlik, hogy a hőmérsékletkülönbség véletlenül se rontson a minőségen. A raktárból ismét hűtött kamionra, majd az ügyfél kérésének megfelelő időpontban (akár hét végén is) az áruházak polcaira kerülnek.
4.) Milyen trendek és ügyféligények jellemzik jelenleg az élelmiszerlogisztikát?
Az ügyfelek igényei és a trendek összevágnak: jelenleg minden szektorban, ahogy nálunk is, a komplex szolgáltatásokat keresik: import és export, raktározás, hozzáadott értékű szolgáltatások, terítés, illetve a gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásaink a legnépszerűbbek. Ami pedig alapjaiban határozza meg a trendeket az a kényelmi szempont, az elektronikus szolgáltatások, a folyamatos nyomonkövethetőség.
5.) Mi az az Európai Élelmiszerhálózat, és hogyan segíti azt, hogy az asztalunkra kerülő ételek frissek és finomak legyenek?
Az Európai Élelmiszer Hálózat egy európai gyűjtőáru-fuvarozási hálózat, amely egységes, országokon átívelő szabványokkal biztosítja szolgáltatásainak folyamatosan magas színvonalát. Európa-szerte 30 telephelyen szolgálják ki az élelmiszeripari gyártók, kereskedők, valamint a gasztronómiai szolgáltatók igényeit. A Dachser e hálózat tagjaként minden körülmények között garantálja a kimagasló minőséget. A folyamatok standardizálásával, valamint egységes informatikai és higiéniai szabályokkal gondoskodnak a megbízhatóságról, arról, hogy az üzletek polcaira, majd a mi asztalainkra friss és ízletes termékek kerülhessenek.
Kapcsolódó cikkeink
Áruszállítás és luxus üzleti utak, személyre szabva
A Tonic Cargo Kft. 2007 óta kínál személyre szabott logisztikai…
Tovább olvasom >Gyorsítósávon a szállítmányozás
A szállítmányozás az FMCG iparág központi eleme és a globális…
Tovább olvasom >A Dachser felgyorsítja az Egyesült Királyság és az EU közötti szállítást
A DACHSER új vámszolgáltatása, a Smart Border Connect, lehetővé teszi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >