Eladja az Elida Beauty-t az Unilever a Yellow Woodnak
Eladja az Unilever szépség- és testápolási üzletágát, az Elida Beauty-t a Yellow Wood Partners amerikai magántőke-befektető társaságnak. A várhatóan 2024 közepén lezáruló üzlet pénzügyi feltételeit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Az Elida Beauty portfóliójába több mint 20 szépség- és testápolási márka tartozik, köztük a Q-Tips, a Brut, a Caress, a Timotei és a Tigi, és az üzletág 2022-ben mintegy 800 millió fontnyi (929,5 millió euró) bevételt termelt.
Az Unilever először 2021-ben próbálkozott az Elida eladásával, de még abban az évben leállította a folyamatot, miután a megvételre felkínált márkák között a potenciális vevők válogatni kezdtek és a vállalat olyan ajánlatokat kapott, amelyek nem feleltek meg az elvárásainak.
A Dove szappant és Ben & Jerry’s fagylaltot is gyártó vállalat szeptemberben újraindította az értékesítési folyamatot.
A Yellow Wood győzött az üzletért folytatott aukción, és a Reuters múlt héten jelentette, hogy elkezdődtek a tárgyalások a tranzakció záró részleteiről.
Az FMCG-ágazat körülbelül két éve küzd a költségek emelkedésével, mivel a napraforgóolajtól és a gabonától kezdve a csomagoláson át a szállításig minden megdrágult.
Az Unilever vezérigazgatói tisztségét júliusban átvevő Hein Schumacher két hónappal ezelőtt azt mondta, hogy a vállalat mostantól 30 kulcsfontosságú, az eladások 70%-át adó márkára fog összpontosítani.
Egy éven belül ez lehet a második alkalom, hogy a Yellow Wood nem az alapvető tevékenységéhez tartozó márkákat vásárol meg az Unilevertől. Májusban a Suave testápolási márka került a Yellow Wood tulajdonába.
A bostoni székhelyű Yellow Wood a fogyasztási szektorban kötött üzletekre összpontosít. Befektetései közé tartozik az Isle of Paradise napozószer-és a Dr. Scholl’s lábápoló márka
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >