Eladja az Elida Beauty-t az Unilever a Yellow Woodnak
Eladja az Unilever szépség- és testápolási üzletágát, az Elida Beauty-t a Yellow Wood Partners amerikai magántőke-befektető társaságnak. A várhatóan 2024 közepén lezáruló üzlet pénzügyi feltételeit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Az Elida Beauty portfóliójába több mint 20 szépség- és testápolási márka tartozik, köztük a Q-Tips, a Brut, a Caress, a Timotei és a Tigi, és az üzletág 2022-ben mintegy 800 millió fontnyi (929,5 millió euró) bevételt termelt.
Az Unilever először 2021-ben próbálkozott az Elida eladásával, de még abban az évben leállította a folyamatot, miután a megvételre felkínált márkák között a potenciális vevők válogatni kezdtek és a vállalat olyan ajánlatokat kapott, amelyek nem feleltek meg az elvárásainak.
A Dove szappant és Ben & Jerry’s fagylaltot is gyártó vállalat szeptemberben újraindította az értékesítési folyamatot.
A Yellow Wood győzött az üzletért folytatott aukción, és a Reuters múlt héten jelentette, hogy elkezdődtek a tárgyalások a tranzakció záró részleteiről.
Az FMCG-ágazat körülbelül két éve küzd a költségek emelkedésével, mivel a napraforgóolajtól és a gabonától kezdve a csomagoláson át a szállításig minden megdrágult.
Az Unilever vezérigazgatói tisztségét júliusban átvevő Hein Schumacher két hónappal ezelőtt azt mondta, hogy a vállalat mostantól 30 kulcsfontosságú, az eladások 70%-át adó márkára fog összpontosítani.
Egy éven belül ez lehet a második alkalom, hogy a Yellow Wood nem az alapvető tevékenységéhez tartozó márkákat vásárol meg az Unilevertől. Májusban a Suave testápolási márka került a Yellow Wood tulajdonába.
A bostoni székhelyű Yellow Wood a fogyasztási szektorban kötött üzletekre összpontosít. Befektetései közé tartozik az Isle of Paradise napozószer-és a Dr. Scholl’s lábápoló márka
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >