Eladja az Elida Beauty-t az Unilever a Yellow Woodnak

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 12. 19. 09:20

Eladja az Unilever szépség- és testápolási üzletágát, az Elida Beauty-t a Yellow Wood Partners amerikai magántőke-befektető társaságnak. A várhatóan 2024 közepén lezáruló üzlet pénzügyi feltételeit a felek nem hozták nyilvánosságra.

Az Elida Beauty portfóliójába több mint 20 szépség- és testápolási márka tartozik, köztük a Q-Tips, a Brut, a Caress, a Timotei és a Tigi, és az üzletág 2022-ben mintegy 800 millió fontnyi (929,5 millió euró) bevételt termelt.

Az Unilever először 2021-ben próbálkozott az Elida eladásával, de még abban az évben leállította a folyamatot, miután a megvételre felkínált márkák között a potenciális vevők válogatni kezdtek és a vállalat olyan ajánlatokat kapott, amelyek nem feleltek meg az elvárásainak.

A Dove szappant és Ben & Jerry’s fagylaltot is gyártó vállalat szeptemberben újraindította az értékesítési folyamatot.

A Yellow Wood győzött az üzletért folytatott aukción, és a Reuters múlt héten jelentette, hogy elkezdődtek a tárgyalások a tranzakció záró részleteiről.

Az FMCG-ágazat körülbelül két éve küzd a költségek emelkedésével, mivel a napraforgóolajtól és a gabonától kezdve a csomagoláson át a szállításig minden megdrágult.

Az Unilever vezérigazgatói tisztségét júliusban átvevő Hein Schumacher két hónappal ezelőtt azt mondta, hogy a vállalat mostantól 30 kulcsfontosságú, az eladások 70%-át adó márkára fog összpontosítani.

Egy éven belül ez lehet a második alkalom, hogy a Yellow Wood nem az alapvető tevékenységéhez tartozó márkákat vásárol meg az Unilevertől. Májusban a Suave testápolási márka került a Yellow Wood tulajdonába.

A bostoni székhelyű Yellow Wood a fogyasztási szektorban kötött üzletekre összpontosít. Befektetései közé tartozik az Isle of Paradise napozószer-és a Dr. Scholl’s lábápoló márka

ESM

Kapcsolódó cikkeink