Eladja az Elida Beauty-t az Unilever a Yellow Woodnak
Eladja az Unilever szépség- és testápolási üzletágát, az Elida Beauty-t a Yellow Wood Partners amerikai magántőke-befektető társaságnak. A várhatóan 2024 közepén lezáruló üzlet pénzügyi feltételeit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Az Elida Beauty portfóliójába több mint 20 szépség- és testápolási márka tartozik, köztük a Q-Tips, a Brut, a Caress, a Timotei és a Tigi, és az üzletág 2022-ben mintegy 800 millió fontnyi (929,5 millió euró) bevételt termelt.
Az Unilever először 2021-ben próbálkozott az Elida eladásával, de még abban az évben leállította a folyamatot, miután a megvételre felkínált márkák között a potenciális vevők válogatni kezdtek és a vállalat olyan ajánlatokat kapott, amelyek nem feleltek meg az elvárásainak.
A Dove szappant és Ben & Jerry’s fagylaltot is gyártó vállalat szeptemberben újraindította az értékesítési folyamatot.
A Yellow Wood győzött az üzletért folytatott aukción, és a Reuters múlt héten jelentette, hogy elkezdődtek a tárgyalások a tranzakció záró részleteiről.
Az FMCG-ágazat körülbelül két éve küzd a költségek emelkedésével, mivel a napraforgóolajtól és a gabonától kezdve a csomagoláson át a szállításig minden megdrágult.
Az Unilever vezérigazgatói tisztségét júliusban átvevő Hein Schumacher két hónappal ezelőtt azt mondta, hogy a vállalat mostantól 30 kulcsfontosságú, az eladások 70%-át adó márkára fog összpontosítani.
Egy éven belül ez lehet a második alkalom, hogy a Yellow Wood nem az alapvető tevékenységéhez tartozó márkákat vásárol meg az Unilevertől. Májusban a Suave testápolási márka került a Yellow Wood tulajdonába.
A bostoni székhelyű Yellow Wood a fogyasztási szektorban kötött üzletekre összpontosít. Befektetései közé tartozik az Isle of Paradise napozószer-és a Dr. Scholl’s lábápoló márka
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Olasz cégnek adja el az Unilever németországi tésztaszószait
Az Unilever folytatja üzletágainak stratégiai átalakítását, minek keretében az olasz…
Tovább olvasom >100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >