Együttműködési megállapodást kötött a GVH és az OÉTI
Együttműködési megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) annak érdekében, hogy a szervezetek kölcsönösen segítsék egymás tevékenységét az étrend-kiegészítők, a különleges táplálkozási célú élelmiszerek és a kozmetikai termékek piacain – közölte kedden a GVH az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a GVH és az OÉTI tapasztalatai alapján az utóbbi években egyre több olyan termék került forgalomba az egészségmegóvó életszemlélet terjedésével, amellyel a gyártók vagy a forgalmazók e megnövekedett fogyasztói igény kielégítését célozzák.
Ezzel párhuzamosan nőtt az olyan termékek száma, amelyeket az ilyen fogyasztói várakozások kihasználására állítanak elő. A GVH-hoz növekvő számban érkeznek olyan bejelentések és panaszok, amelyekben a fogyasztók a különböző gyógyhatásokat vagy az egészségre vonatkozó túlzó hatásokat ígérő élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásokat kifogásolják. A GVH 2014-ben a szóban forgó termékkörön belül az egyes étrend-kiegészítők reklámjaival összefüggésben folytatta le a legtöbb eljárást.
A most létrejött megállapodás célja, hogy a GVH és az OÉTI feladatainak ellátásakor – különösen az étrend-kiegészítők, a különleges táplálkozási célú élelmiszerek, valamint a kozmetikai termékek esetében – biztosítsa az egyes részpiacok megbízható és átlátható működését, a tisztességes versenyen és a verseny hatékonyságának előmozdításán alapuló fejlődését. Emellett a megállapodás segíteni akarja a tisztességes felhasználói tájékoztatási környezet kialakítását, valamint a jogszabályoknak megfelelő termékek iránti bizalmat.
A GVH és az OÉTI szándéka, hogy szorosabb, egyenrangú partneri együttműködésük növelje jogszabályokban meghatározott feladataik ellátása és a jogérvényesülés hatékonyságát. Továbbá megteremtse azokat a feltételeket, amelyek alapján a jogszabályokban előírt együttműködésen túl kölcsönösen segíthetik egymás tevékenységét – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >