Együtt tesz a PepsiCo és az UEFA a Bajnokok Ligája fenntarthatóságáért
A Pepsi, a Lay’s, a Doritos és a Gatorade márkákkal összefogva tenné a Pepsico és az UEFA 2026-ra hulladékmentessé az UEFA labdarúgó-világbajnokságok döntőit.
A június 3-án az eindhoveni PSV Stadionban megrendezésre kerülő női UCL-döntőn és a június 10-én az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban zajló UCL-döntőn a PepsiCo és az UEFA bevezeti a 3R (reduce-reuse-recycle, azaz csökkentsd-használd többször-hasznosítsd újra) gyakorlatot. A kezdeményezés célja a labdarúgás környezetre gyakorolt hatásának minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése.
A PepsiCo közlése szerint az eseményen használt 100%-ban újrahasznosítható, műanyagmentes és biológiailag lebomló, növényi rostokból készült poharak révén jelentős mértékben csökkenti az egyszerhasználatos műanyag mennyiségét.
A 14-16 éves fiúk és lányok számára 5 fős csapatokkal évente megrendezett Gatorade 5v5 globális tornán szintén lépéseket tesz a PepsiCo a karbonsemlegességért újrahasznosítással és fenntartható ruházat használatával.
Az idei UEFA Női Bajnokok Ligája döntő lesz az első, ahol az élelmiszerek és italok visszaváltható csomagolást kapnak. A szurkolók 0,40 literes átlátszó poharakban vásárolhatják meg italaikat, mely poharak 2 eurós betétdíj ellenében visszaválthatók. A poharak mellett a Doritos Nachost is visszaváltható tálcákon kínálják majd a stadionban.
A PepsiCo hozzátette, hogy a döntő során kínált összes élelmiszer- és italcsomagolás 100%-ban újrahasznosítható lesz. Emellett az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban 220 szelektív kuka kerül elhelyezésre a hulladék esemény utáni széválogatásához.
Kapcsolódó cikkeink
RevoUnion néven folytatódik a Cup Revolution sikertörténete
Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >