Együtt tesz a PepsiCo és az UEFA a Bajnokok Ligája fenntarthatóságáért
A Pepsi, a Lay’s, a Doritos és a Gatorade márkákkal összefogva tenné a Pepsico és az UEFA 2026-ra hulladékmentessé az UEFA labdarúgó-világbajnokságok döntőit.
A június 3-án az eindhoveni PSV Stadionban megrendezésre kerülő női UCL-döntőn és a június 10-én az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban zajló UCL-döntőn a PepsiCo és az UEFA bevezeti a 3R (reduce-reuse-recycle, azaz csökkentsd-használd többször-hasznosítsd újra) gyakorlatot. A kezdeményezés célja a labdarúgás környezetre gyakorolt hatásának minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése.
A PepsiCo közlése szerint az eseményen használt 100%-ban újrahasznosítható, műanyagmentes és biológiailag lebomló, növényi rostokból készült poharak révén jelentős mértékben csökkenti az egyszerhasználatos műanyag mennyiségét.
A 14-16 éves fiúk és lányok számára 5 fős csapatokkal évente megrendezett Gatorade 5v5 globális tornán szintén lépéseket tesz a PepsiCo a karbonsemlegességért újrahasznosítással és fenntartható ruházat használatával.
Az idei UEFA Női Bajnokok Ligája döntő lesz az első, ahol az élelmiszerek és italok visszaváltható csomagolást kapnak. A szurkolók 0,40 literes átlátszó poharakban vásárolhatják meg italaikat, mely poharak 2 eurós betétdíj ellenében visszaválthatók. A poharak mellett a Doritos Nachost is visszaváltható tálcákon kínálják majd a stadionban.
A PepsiCo hozzátette, hogy a döntő során kínált összes élelmiszer- és italcsomagolás 100%-ban újrahasznosítható lesz. Emellett az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban 220 szelektív kuka kerül elhelyezésre a hulladék esemény utáni széválogatásához.
Kapcsolódó cikkeink
Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >