Együtt tesz a PepsiCo és az UEFA a Bajnokok Ligája fenntarthatóságáért
A Pepsi, a Lay’s, a Doritos és a Gatorade márkákkal összefogva tenné a Pepsico és az UEFA 2026-ra hulladékmentessé az UEFA labdarúgó-világbajnokságok döntőit.
A június 3-án az eindhoveni PSV Stadionban megrendezésre kerülő női UCL-döntőn és a június 10-én az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban zajló UCL-döntőn a PepsiCo és az UEFA bevezeti a 3R (reduce-reuse-recycle, azaz csökkentsd-használd többször-hasznosítsd újra) gyakorlatot. A kezdeményezés célja a labdarúgás környezetre gyakorolt hatásának minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése.
A PepsiCo közlése szerint az eseményen használt 100%-ban újrahasznosítható, műanyagmentes és biológiailag lebomló, növényi rostokból készült poharak révén jelentős mértékben csökkenti az egyszerhasználatos műanyag mennyiségét.
A 14-16 éves fiúk és lányok számára 5 fős csapatokkal évente megrendezett Gatorade 5v5 globális tornán szintén lépéseket tesz a PepsiCo a karbonsemlegességért újrahasznosítással és fenntartható ruházat használatával.
Az idei UEFA Női Bajnokok Ligája döntő lesz az első, ahol az élelmiszerek és italok visszaváltható csomagolást kapnak. A szurkolók 0,40 literes átlátszó poharakban vásárolhatják meg italaikat, mely poharak 2 eurós betétdíj ellenében visszaválthatók. A poharak mellett a Doritos Nachost is visszaváltható tálcákon kínálják majd a stadionban.
A PepsiCo hozzátette, hogy a döntő során kínált összes élelmiszer- és italcsomagolás 100%-ban újrahasznosítható lesz. Emellett az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban 220 szelektív kuka kerül elhelyezésre a hulladék esemény utáni széválogatásához.
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >