Együtt tesz a PepsiCo és az UEFA a Bajnokok Ligája fenntarthatóságáért
A Pepsi, a Lay’s, a Doritos és a Gatorade márkákkal összefogva tenné a Pepsico és az UEFA 2026-ra hulladékmentessé az UEFA labdarúgó-világbajnokságok döntőit.
A június 3-án az eindhoveni PSV Stadionban megrendezésre kerülő női UCL-döntőn és a június 10-én az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban zajló UCL-döntőn a PepsiCo és az UEFA bevezeti a 3R (reduce-reuse-recycle, azaz csökkentsd-használd többször-hasznosítsd újra) gyakorlatot. A kezdeményezés célja a labdarúgás környezetre gyakorolt hatásának minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése.
A PepsiCo közlése szerint az eseményen használt 100%-ban újrahasznosítható, műanyagmentes és biológiailag lebomló, növényi rostokból készült poharak révén jelentős mértékben csökkenti az egyszerhasználatos műanyag mennyiségét.
A 14-16 éves fiúk és lányok számára 5 fős csapatokkal évente megrendezett Gatorade 5v5 globális tornán szintén lépéseket tesz a PepsiCo a karbonsemlegességért újrahasznosítással és fenntartható ruházat használatával.
Az idei UEFA Női Bajnokok Ligája döntő lesz az első, ahol az élelmiszerek és italok visszaváltható csomagolást kapnak. A szurkolók 0,40 literes átlátszó poharakban vásárolhatják meg italaikat, mely poharak 2 eurós betétdíj ellenében visszaválthatók. A poharak mellett a Doritos Nachost is visszaváltható tálcákon kínálják majd a stadionban.
A PepsiCo hozzátette, hogy a döntő során kínált összes élelmiszer- és italcsomagolás 100%-ban újrahasznosítható lesz. Emellett az isztambuli Atatürk Olimpiai Stadionban 220 szelektív kuka kerül elhelyezésre a hulladék esemény utáni széválogatásához.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >