Egyszerűsíti üzletkoncepcióját a Lidl Belgiumban
A Lidl azt tervezi, hogy egyszerűsíti belgiumi üzletkoncepcióját, és az országban működő 310 üzletének mindegyike azonos elrendezésű lesz.
A változtatást egy Németországban futó hasonló projekt előzte meg, ahol a Lidl az egyszerű és letisztult eladótérre épülő, a kemény diszkontmodellhez közelebb álló, sallangmentes megközelítést választotta két nagy problémára válaszul – írja a Lebensmittel Zeitung.
Egyrészt, a Lidl úgy látja, hogy a hazai piacon az Aldi (különösen az Aldi Süd) növekedése a számok tükrében erőteljesebb. A Lidl ezért hangsúlyosabb diszkont-arculattal akarja újra magához vonzani az árérzékeny vásárlókat. Az elmúlt években a Lidl inkább a nagy szupermarketláncok, például az Edeka által meghatározott irányba indult, ám most úgy tűnik, ismét az Aldi a nagy rivális.
Isabelle Colbrandt, a Lidl Belgium szóvivője a Het Laatste Nieuws flamand napilapnak nyilatkozva kifejtette, hogy a cél az, hogy a vásárlók belépéskor azonnal felismerjék a Lidl-üzletek arculatát.
„Akár Lommelben, akár Antwerpenben lép be a vásárló az üzletbe, a pékáru-, gyümölcs- és zöldségrészleggel találkozik először”
– a mondta a lapnak a szóvivő.
A kezdeményezéssel a diszkont az alkalmazottak hatékonyságát is növelni kívánja. A nívósabb üzletberendezés magasabb költségeket is jelentett. Az alkalmazottak panaszkodtak, hogy egyes berendezések – például a gyümölcs- és zöldségosztályon – feltöltése több munkával járt.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Összeolvad az Aldi Nord és az Aldi Süd – Egyesülhet a világ egyik legnagyobb diszkontlánca
Hat évtizednyi különutasság után történelmi jelentőségű lépésre készül az Aldi:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >