Egységes megjelenésű szekszárdi borokat palackoznak
Elkezdődött az egységes megjelenésű szekszárdi borok palackozása, elsőként a Mészáros Borház 2012-es kadarkáját töltötték a borvidéki palackokba.
Mészáros Péter, a pincészet borásza az MTI-nek kedden elmondta: a borháznál a tradicionális burgundi formára épülő üveggel 6800 palack kadarka készül, a jövő héten húszezer ilyen palackba 2013-as évjáratú bikavért töltenek.
A Szekszárd felirattal és címerrel ellátott, az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft.-vel együttműködésben készült palack a szekszárdi borászok közös vállalkozása – jelezte.
A palackba vakkóstolás után háromfajta bort: kadarkát, kékfrankost és bikavért tölthetnek a szekszárdi borászok. A kóstolást kilenctagú bíráló bizottság végzi.
A múlt hónapban zajlott le az első bírálat, ez után tíz szekszárdi pincészet rendelt a szekszárdi palackból. A borász szerint az egységes megjelenés üzenete, hogy garantált minőségű borokat hoznak így forgalomba. A közös palacktól az értékesítés növekedését is várják.
A gyártó közlése szerint a 7,5 deciliteres palack úgynevezett uvag színben készül az olaszországi Mezzocoronában működő O-I gyárban, amely megvédi a borokat az UV-sugarak káros hatásaitól. Az üveg egy korábbi változatát már bemutatták a 2014-es szekszárdi szüreti fesztiválon is.
A tervek szerint az idén 300-400 ezer szekszárdi palackot töltenek meg, és későbbi éveben is ekkora mennyiségre lehet számítani. A Mészáros Borház évente mintegy 600 ezer palack bort értékesít főleg hazai piacon, a szekszárdi borvidékről körülbelül 10 millió palack kerül forgalomba.
Tokaj után a szekszárdi a második borvidék, ahol egységes palackkal jelennek meg a borászok a piacon.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A borok feldolgozói értékesítési ára emelkedett
Az AKI PÁIR adatai szerint a belföldön termelt és belföldön…
Tovább olvasom >A bortermeléshez szükségesek az alacsony környezetterhelésű technológiák
Az agrártárca elkötelezett amellett, hogy hazánkban minél kisebb környezetterheléssel járjon…
Tovább olvasom >Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >