Egységes megjelenésű szekszárdi borokat palackoznak
Elkezdődött az egységes megjelenésű szekszárdi borok palackozása, elsőként a Mészáros Borház 2012-es kadarkáját töltötték a borvidéki palackokba.
Mészáros Péter, a pincészet borásza az MTI-nek kedden elmondta: a borháznál a tradicionális burgundi formára épülő üveggel 6800 palack kadarka készül, a jövő héten húszezer ilyen palackba 2013-as évjáratú bikavért töltenek.
A Szekszárd felirattal és címerrel ellátott, az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft.-vel együttműködésben készült palack a szekszárdi borászok közös vállalkozása – jelezte.
A palackba vakkóstolás után háromfajta bort: kadarkát, kékfrankost és bikavért tölthetnek a szekszárdi borászok. A kóstolást kilenctagú bíráló bizottság végzi.
A múlt hónapban zajlott le az első bírálat, ez után tíz szekszárdi pincészet rendelt a szekszárdi palackból. A borász szerint az egységes megjelenés üzenete, hogy garantált minőségű borokat hoznak így forgalomba. A közös palacktól az értékesítés növekedését is várják.
A gyártó közlése szerint a 7,5 deciliteres palack úgynevezett uvag színben készül az olaszországi Mezzocoronában működő O-I gyárban, amely megvédi a borokat az UV-sugarak káros hatásaitól. Az üveg egy korábbi változatát már bemutatták a 2014-es szekszárdi szüreti fesztiválon is.
A tervek szerint az idén 300-400 ezer szekszárdi palackot töltenek meg, és későbbi éveben is ekkora mennyiségre lehet számítani. A Mészáros Borház évente mintegy 600 ezer palack bort értékesít főleg hazai piacon, a szekszárdi borvidékről körülbelül 10 millió palack kerül forgalomba.
Tokaj után a szekszárdi a második borvidék, ahol egységes palackkal jelennek meg a borászok a piacon.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >Visszaesett a francia bor- és szeszexport tavaly
Tavaly 15,56 milliárd euró értékben exportált Franciaország bort és szeszesitalokat,…
Tovább olvasom >Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >