Egységes megjelenésű szekszárdi borokat palackoznak
Elkezdődött az egységes megjelenésű szekszárdi borok palackozása, elsőként a Mészáros Borház 2012-es kadarkáját töltötték a borvidéki palackokba.
Mészáros Péter, a pincészet borásza az MTI-nek kedden elmondta: a borháznál a tradicionális burgundi formára épülő üveggel 6800 palack kadarka készül, a jövő héten húszezer ilyen palackba 2013-as évjáratú bikavért töltenek.
A Szekszárd felirattal és címerrel ellátott, az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft.-vel együttműködésben készült palack a szekszárdi borászok közös vállalkozása – jelezte.
A palackba vakkóstolás után háromfajta bort: kadarkát, kékfrankost és bikavért tölthetnek a szekszárdi borászok. A kóstolást kilenctagú bíráló bizottság végzi.
A múlt hónapban zajlott le az első bírálat, ez után tíz szekszárdi pincészet rendelt a szekszárdi palackból. A borász szerint az egységes megjelenés üzenete, hogy garantált minőségű borokat hoznak így forgalomba. A közös palacktól az értékesítés növekedését is várják.
A gyártó közlése szerint a 7,5 deciliteres palack úgynevezett uvag színben készül az olaszországi Mezzocoronában működő O-I gyárban, amely megvédi a borokat az UV-sugarak káros hatásaitól. Az üveg egy korábbi változatát már bemutatták a 2014-es szekszárdi szüreti fesztiválon is.
A tervek szerint az idén 300-400 ezer szekszárdi palackot töltenek meg, és későbbi éveben is ekkora mennyiségre lehet számítani. A Mészáros Borház évente mintegy 600 ezer palack bort értékesít főleg hazai piacon, a szekszárdi borvidékről körülbelül 10 millió palack kerül forgalomba.
Tokaj után a szekszárdi a második borvidék, ahol egységes palackkal jelennek meg a borászok a piacon.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihívásokat jelent a magyar borászat számára az EPR és a DRS
A magyar borászok számára jelentős kihívást jelent az újonnan bevezetett…
Tovább olvasom >Már egy évtizede partnerségben a magyar borászatokkal
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >Kihívások a magyar boriparban: nincsenek egyszerű helyzetben a borászatok
A magyar borágazatot évek óta fogyasztáscsökkenés, növekvő adminisztrációs terhek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >