Egyre többen vásárolnak okostelefonról
A teljesítményalapú hirdetési technológiai piac egyik vezető vállalata, a Criteo közzétette negyedéves mobilkereskedelmi jelentését, amely átfogó elemzést tartalmaz 2016 első három hónapjának online vásárlási trendjeiről és a fogyasztói viselkedésekről – írta a tozsdeforum.hu..
A jelentésből kiderül, hogy folytatódott a vásárlók növekvő mobileszköz használata: jelenleg globális szinten a tranzakciók 38%-át bonyolítják itt. Ez a szám várhatóan tovább nő majd a következő hónapokban és években. Egyes országokban, például Japánban és az Egyesült Királyságban, a mobil tranzakciók száma már ma is meghaladja az 50%-ot.
A jelentést most első ízben egészítették ki a kelet-közép-európai régióra vonatkozó részletes adatokkal, amely tanulságos képet ad Európa leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacairól.
„Úgy látjuk, hogy a mobil platform egyre fontosabb szerepet tölt be minden piacon az online vásárlás terén” – nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója.
„Kelet-Európában jelenleg az összes digitális tranzakció 18%-a zajlik mobileszközön, és nagy lehetőséget látunk a növekedésre, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy globális szinten már az e-kereskedelmi ügyletek közel 40%-a mobileszközökön történik. A mobileszközök e-kereskedelmen belüli növekvő fontosságát bizonyítja az is, hogy a mobil tranzakciók átlagos rendelési értéke már Kelet-Európában is alig 15%-kal marad el az asztali gépes ügyletekétől – tette hozzá.”
Egyre többen intézik mobil vásárlásaikat okostelefonról – világszinten már többségben vannak a mobil vásárlások között az okostelefonos tranzakciók. Kelet-Közép- Európában ez az arány 57%, míg a táblagépek 43%-kal részesednek az összes mobil ügyletből. Az Android-alapú eszközök többségben vannak az iOS-hez képest: a vizsgált térség országaiban az okostelefonos tranzakciók 75%-a Androidon zajlik.
Ezt figyelembe véve a helyi kereskedőknek érdemes az okostelefonokra, illetve az Androidra szánt alkalmazások fejlesztésére összpontosítaniuk, hiszen ebben a térségben iPhone alkalmazással nyilvánvalóan nem tudják elérni a potenciális ügyfelek többségét.
Terjed a többeszközös vásárlás
A jelentésből kiderül, hogy az alkalmazások a világon mindenütt jobban teljesítenek, mint a mobilinternet: konverziós arányuk még az asztali gépekénél is 20%-kal magasabb.
Rendkívül népszerű a többeszközös vásárlás, amelynek során a laptop-tól a táblagépen át az okostelefonig, többféle eszközzel bonyolítják le az online tranzakciókat. A többeszközös ügyletek 46%-a mobileszközökhöz kapcsolódik, amely szintén a mobil platform fontosságát jelzi. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Méltánytalan a vállalkozások kezelése az online vásárlások területén
A vállalkozások online vásárlásával kapcsolatos, diszkriminatívnak tekinthető szabályozás témájában intézett…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelem trendjei 2024
Mi, az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is),…
Tovább olvasom >NMHH: Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme
Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme – állapította meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >