Egyre több pékség és húsbolt zár be Németországban
Egyre több pékség és hús-, és hentesáru üzlet zár be Németországban a kisiparosok országos szövetségének (ZDH) kimutatása szerint.
Az érdekképviselet adatai alapján az utóbbi tíz évben egyaránt nagyjából 30 százalékkal csökkent a pékségek és a húsboltok száma Németországban, és évek óta jellemző, hogy több üzlet szűnik meg, mint amennyit újonnan nyitnak.
A 83 milliós országban tavaly év végén 10 926 pékség működött. Tíz évvel korábban, 2008-ban még 15 337 német pékség volt, húsz évvel korábban, 1998-ban pedig majdnem kétszer ennyi, 21 406.
A hús-, és hentesüzletek száma is hasonlóan alakult, tavaly év végén 12 897 működött, míg tíz évvel korábban 18 320, húsz évvel korábban pedig 25 406.
A kisipari élelmiszer-előállítás és -kereskedelem két meghatározó ágazatának nagymértékű visszaesése nem csak a bürokratikus terheknek és a diszkontláncok és szupermarketek konkurenciájának tulajdonítható. A legnagyobb gond a szakképzett munkaerő hiánya és a szakma iránti érdeklődés csökkenése.
Egyre kevesebb a fiatal, akik közül kikerülhetne a cégtulajdonosok új nemzedéke – mondta Herbert Dohrmann, az érdekképviselet élelmiszeriparral foglalkozó munkacsoportjának szóvivője az ARD országos köztelevíziónak.
Az utánpótlás gondjait jelzi, hogy a pékségeknél jelentkező híján 906 ipari tanulói helyet nem tudtak betölteni tavaly, a hús-, és hentesüzleteknél pedig 894 hely maradt betöltetlen.
A ZDH (Zentralverband des Deutschen Handwerks e.V.) adatai szerint a német kisipari ágazat 5,5 millió alkalmazottat foglalkoztat, éves árbevétele pedig meghaladja az 580 milliárd eurót (185 ezer milliárd forint). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Selymes brownie és meggyszósz rejtőzik az idei Leveles sétáló sütemény díjnyertes tésztájában (videó)
Laminált croissant tésztában megbúvó brownie és meggyszósz, roppanós rétegek, harmonikus…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a vásárlókat a kistermelők
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >A mezőgazdaság jövedelmezősége 2023-ban: trendtörés és visszaesés
Az elemzésekhez a Tesztüzemi Információs Rendszer 2023. évi adatait használta…
Tovább olvasom >