Egyre több pékség és húsbolt zár be Németországban
Egyre több pékség és hús-, és hentesáru üzlet zár be Németországban a kisiparosok országos szövetségének (ZDH) kimutatása szerint.
Az érdekképviselet adatai alapján az utóbbi tíz évben egyaránt nagyjából 30 százalékkal csökkent a pékségek és a húsboltok száma Németországban, és évek óta jellemző, hogy több üzlet szűnik meg, mint amennyit újonnan nyitnak.
A 83 milliós országban tavaly év végén 10 926 pékség működött. Tíz évvel korábban, 2008-ban még 15 337 német pékség volt, húsz évvel korábban, 1998-ban pedig majdnem kétszer ennyi, 21 406.
A hús-, és hentesüzletek száma is hasonlóan alakult, tavaly év végén 12 897 működött, míg tíz évvel korábban 18 320, húsz évvel korábban pedig 25 406.
A kisipari élelmiszer-előállítás és -kereskedelem két meghatározó ágazatának nagymértékű visszaesése nem csak a bürokratikus terheknek és a diszkontláncok és szupermarketek konkurenciájának tulajdonítható. A legnagyobb gond a szakképzett munkaerő hiánya és a szakma iránti érdeklődés csökkenése.
Egyre kevesebb a fiatal, akik közül kikerülhetne a cégtulajdonosok új nemzedéke – mondta Herbert Dohrmann, az érdekképviselet élelmiszeriparral foglalkozó munkacsoportjának szóvivője az ARD országos köztelevíziónak.
Az utánpótlás gondjait jelzi, hogy a pékségeknél jelentkező híján 906 ipari tanulói helyet nem tudtak betölteni tavaly, a hús-, és hentesüzleteknél pedig 894 hely maradt betöltetlen.
A ZDH (Zentralverband des Deutschen Handwerks e.V.) adatai szerint a német kisipari ágazat 5,5 millió alkalmazottat foglalkoztat, éves árbevétele pedig meghaladja az 580 milliárd eurót (185 ezer milliárd forint). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >