Egyre több light üdítőt adnak el

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

Alig változott a szénsavas üdítőitalok 56 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalma tavaly, az előző évhez képest. Mennyiségben a 4 százalékos csökkenés azt jelenti, hogy a bolti eladás 500 millió liternél kevesebb lett. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.A legkedveltebb kólaíz népszerűsége változatlan, és értékben a bolti eladás több mint fele, mennyiségben 49 százaléka jutott rá a múlt évben. Utána a narancsíz következik, 17 százalékos mutatókkal, míg a harmadik helyen szereplő szőlőíz népszerűsége valamelyest csökkent.
A light termékek iránti kereslet lassan növekszik. Értékben 21, mennyiségben 29 százalékot vittek el a 2008-asforgalomból.
A múlt decemberi adatok szerint egy liter szénsavas üdítőital átlagos fogyasztói ára 116 forint, szemben az egy évvel korábbi 114, és a tavalyelőtti 101 forinttal.
Az alacsony átlagáron adott két literes, nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelésben adják el az összes szénsavas üdítőital több mint kétharmadát, és a tendencia növekszik.
Az árversenyt diktáló modern bolttípusokban adják el a szénsavas üdítőitalok mind nagyobb részét. Bár mennyiségben a hipermarket részesedése fél százalékponttal csökkent, a 401–2500 négyzetméter közötti csatorna mutatója 2 százalékponttal nagyobb lett 2008-ban, az előző évhez viszonyítva. A hipermarkettel együtt a két modern csatorna immár elviszi az összes eladott mennyiség felét.
A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi értékesítésből ugyanúgy 23 százalék tavaly decemberben, mint a tavalyelőtti tizenkettedik hónapban. Míg a múlt év decemberben 19 százalékot regisztrált a Nielsen.

A szénsavas üdítőitalok kiskereskedelmi forgalmából a light termékek részesedése, százalékban
Szegmens Mennyiségben Értékben
2007. 2008. 2007. 2008.
Light 28 29 20 21
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink