Egyre több a védjegyes élelmiszer a helyi termékek kaposvári boltjában
Az uniós támogatással 105 millió forintból megvalósult Kaposvár Kincse program keretében egyre több a védjegyes élelmiszer a helyi termékek kaposvári boltjában – közölte a helyi termékek népszerűsítését célzó programot megvalósító konzorcium az MTI-vel.
A Kaposvár Kincse programban jelenleg 27 termelő közel 100 terméke kapott védjegyet. Az e jelzéssel ellátott termékek helyi alapanyagokból készültek és garantált a jó minőségük – áll a kaposvári önkormányzat, a Zselici Forrás Kft. és a Kaposvári Nagypiac Kft. alkotta konzorcium közleményében.
A „Kaposvári helyi termékvédjegy és helyi termékek boltjának kialakítása című projekt” célja a helyi termelés és fogyasztás összekapcsolása, a termékek megkülönböztetése, a megbízható, jó minőségű élelmiszerek fókuszba állítása, a fogyasztói döntések befolyásolása, továbbá a termelők ösztönzése a minőségfejlesztésre, így a helyi gazdaság fejlesztése, valamint Kaposváron és környékén a fenntarthatóbb életmód elősegítése – olvasható a közleményben.
„Kaposváron az élelmiszergazdaság erősítése stratégiai kérdés, az önkormányzat mindig is kiemelt ágazatként kezelte a területet”- hangsúlyozták a projekt megvalósítói. Hozzátették: a védjegyprogram a helyi élelmiszeripar tudatos fejlesztésének része, amely hozzájárul a környezettudatos fogyasztás erősítéséhez, és a foglalkoztatás növeléséhez is.
A védjegyes élelmiszereket a Nagypiac területén árusító Helyi Termékek Boltjában helyi őstermelők és nagy élelmiszer-feldolgozó vállalatok termékei – egyedi ízesítésű sajtok, kolbászok, péksütemények, mézek, lekvárok – egyaránt megvásárolhatók.
A konzorcium reményei szerint a múlt év októberétől igényelhető, Kaposvárral azonosítható Kaposvár Kincse minősítéssel ellátott termékek egyúttal turisztikai attrakcióvá is válhatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók és a termelők is jól járnak a helyi termékeket népszerűsítő kezdeményezésekkel
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében a helyi termékek,…
Tovább olvasom >Fejezet a HoReCa marketing tankönyvből
A hazánkban bő két évtizede megindult, gasztronómiai forradalomnak nevezett folyamat…
Tovább olvasom >A helyi termékekről készít felmérést a Széchenyi István Egyetem
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által támogatott kutatás fókuszában a rövid…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >