Folyamatosan nő a spárga termőterülete
Kisebb bevételre számíthatnak az idén a hazai spárgatermesztők, a hűvös idő miatt ugyanis csak nagyon lassan indult el a szezon, egyes területeken 20-30 százalékkal kevesebbet takaríthattak be a zöldségből. A kereslet töretlen a kiváló minőségű magyar termék iránt, a fogyasztás pedig a belső piacon is egyre nagyobb – írja a Magyar Idők.
Évről évre folyamatosan nő a spárga termőterülete Magyarországon. Míg 2014-ben összesen 1200 hektáron foglalkoztak a növény termesztésével, mára az összterület nagysága meghaladja az 1400 hektárt. A gazdálkodók telepítési kedve pedig töretlen, az idén márciusban indult ültetvénytelepítési támogatáshoz a Magyar Zöldség–gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) eddig 40 hektárra adott ki igazolást a termőhelyi alkalmasságról.
Enélkül ugyanis nem kaphatnak támogatást a termelők. Mivel nem mindenki pályázik, így várhatóan termőterület bővülésének dinamikája ennél is nagyobb – mondta a Magyar Időknek Gubacsi Zoltán, a Fruitveb alelnöke, aki úgy véli, hogy bár a spárga költségigényes növény, a stabil és egyre bővülő kereslet miatt megéri a termesztésével foglalkozni.
A hűvös idő miatt az idei szezon csak lassan indult, ezért a korai termés elmaradt az átlagostól – jelezte a szakember. Így az idén 20-30 százalékkal kevesebb termést takaríthat be egy-egy gazdálkodó. Az országban megtermelt összmennyiség ugyanakkor nem csökkent, mivel nőtt a termőterület nagysága az előző évihez képest.
A főszezon május első felétől június első feléig tart. A vásárlók általában kétféle spárgával találkozhatnak, a fehérrel és a zölddel. Ám ez nem két külön fajt takar, csupán a zöldség érettségében van különbség. A zöld a zsengébb zöldség, a sárga vagy a fehér pedig az érettebb. Gubacsi Zoltán szerint az utóbbi 10-15 évben folyamatosan nőtt a zöld spárga iránti kereslet, mára már többet adnak el a zsengébb termékből, mint az érettebb változatból. A váltásban vélhetően szerepet játszott, hogy a zöld spárgát egyszerűbb előkészíteni, a friss termést ugyanis nem kell meghámozni.
A hazai termés nyolcvan százaléka külföldi piacokra kerül (Köpöncei Csilla, magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >Elfogyott a tavalyi alma – kilőhetnek az árak az új szezonban
Lengyelországban gyakorlatilag kiürültek a hűtőházak: az élénk belföldi és külpiaci…
Tovább olvasom >Termelői összefogás indult a hazai zöldségekért
A magyar zöldségtermelők célja, hogy a hazai boltok polcain újra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >