Egyre több a környezetbarát tisztítószer, és egyre népszerűbbek
A környezetbarát tisztítószerek kínálata folyamatosan nő, és a vásárlók is egyre inkább keresik ezeket a termékeket, mivel sokan aggódnak a vegyi anyagok egészségügyi és környezeti hatásai miatt. A Tudatos Vásárlók Egyesületének (TVE) friss piaci felmérése szerint 2022-ben 16 százalékkal nőtt a környezetbarátként árult tisztítószerek piaca Magyarországon, és az elmúlt három évben a teljes forgalom kétszeresére emelkedett, 8,4 milliárd forintra. A gyártók gyorsan reagálnak a vásárlók öko-minősítési igényeire.
Ugyanakkor aggasztó, hogy a növekedés 80 százalékát olyan termékek adják, amelyek nem rendelkeznek hiteles minősítéssel, és gyakran megtévesztő állításokkal próbálják magukat zöldnek beállítani. Míg a hiteles ökocímkével rendelkező termékek piaci részesedése stagnál, addig az „ál-öko” termékeké gyorsan nő, és már 4,8 százalékát teszi ki a piacon.
Az ökotermékek között a legnagyobb forgalmi növekedést tavaly a mosogatószerek és az ablaktisztítók tapasztalták, és sajnos a nem hitelesített „zöld” termékekre több pénzt költöttek a vásárlók, mint a hiteles minősítéssel rendelkezőkre. A fogyasztóknak figyelmesnek kell lenniük, és olyan termékeket választaniuk, amelyek hiteles minősítéssel rendelkeznek, például az EU Ecolabelt.
A vizuális benyomás is hatásosan befolyásolja a vásárlókat, például a zöld csomagolás vagy a növényi motívumok. Az öko-termékek gyakran kiemelik az újrahasznosított csomagolást, ami környezeti előnyöket hordoz, de nem mond semmit a termék tartalmáról.
Az EU Ecolabel olyan minősítés, amelyet független szakértők ellenőriznek, és garantálja, hogy a termék kedvezőtlen környezeti hatásai jelentősen kisebbek más, hasonló célú termékekhez képest. A hitelesített termékek hatékonysága is bizonyított, így a vásárlók nyugodtan választhatják ezeket a boltban.
Végül fontos megjegyezni, hogy a címkék és állítások gyakran csak egy-egy tulajdonságot emelnek ki a termékekről, de nem mutatják meg az összességében környezetbarát jellegüket. Az EU Ecolabel minősítéssel rendelkező termékek általában átfogóbb környezetvédelmi szempontból is előnyösek.
Kapcsolódó cikkeink
Kiterjesztené a biszfenoltartalom-korlátozást a ruhaneműkre a Tudatos Vásárlók Egyesülete
Kiterjesztené a biszfenoltartalom-korlátozást a ruhaneműkre a Tudatos Vásárlók Egyesülete –…
Tovább olvasom >Újra felfedezik a hagyományos megoldást a férfiak
A borotválkozás nem csak a reggeli rutin elhagyhatatlan része, hanem…
Tovább olvasom >A higiéniai és vendéglátóipar dolgozói tüntettek Brüsszelben
Több száz európai biztonsági, higiéniai és vendéglátóipari dolgozó gyűlt össze…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >