Egyre több a környezetbarát tisztítószer, és egyre népszerűbbek
A környezetbarát tisztítószerek kínálata folyamatosan nő, és a vásárlók is egyre inkább keresik ezeket a termékeket, mivel sokan aggódnak a vegyi anyagok egészségügyi és környezeti hatásai miatt. A Tudatos Vásárlók Egyesületének (TVE) friss piaci felmérése szerint 2022-ben 16 százalékkal nőtt a környezetbarátként árult tisztítószerek piaca Magyarországon, és az elmúlt három évben a teljes forgalom kétszeresére emelkedett, 8,4 milliárd forintra. A gyártók gyorsan reagálnak a vásárlók öko-minősítési igényeire.

A vizuális benyomás is hatásosan befolyásolja a vásárlókat
Ugyanakkor aggasztó, hogy a növekedés 80 százalékát olyan termékek adják, amelyek nem rendelkeznek hiteles minősítéssel, és gyakran megtévesztő állításokkal próbálják magukat zöldnek beállítani. Míg a hiteles ökocímkével rendelkező termékek piaci részesedése stagnál, addig az „ál-öko” termékeké gyorsan nő, és már 4,8 százalékát teszi ki a piacon.
Az ökotermékek között a legnagyobb forgalmi növekedést tavaly a mosogatószerek és az ablaktisztítók tapasztalták, és sajnos a nem hitelesített „zöld” termékekre több pénzt költöttek a vásárlók, mint a hiteles minősítéssel rendelkezőkre. A fogyasztóknak figyelmesnek kell lenniük, és olyan termékeket választaniuk, amelyek hiteles minősítéssel rendelkeznek, például az EU Ecolabelt.
A vizuális benyomás is hatásosan befolyásolja a vásárlókat, például a zöld csomagolás vagy a növényi motívumok. Az öko-termékek gyakran kiemelik az újrahasznosított csomagolást, ami környezeti előnyöket hordoz, de nem mond semmit a termék tartalmáról.
Az EU Ecolabel olyan minősítés, amelyet független szakértők ellenőriznek, és garantálja, hogy a termék kedvezőtlen környezeti hatásai jelentősen kisebbek más, hasonló célú termékekhez képest. A hitelesített termékek hatékonysága is bizonyított, így a vásárlók nyugodtan választhatják ezeket a boltban.
Végül fontos megjegyezni, hogy a címkék és állítások gyakran csak egy-egy tulajdonságot emelnek ki a termékekről, de nem mutatják meg az összességében környezetbarát jellegüket. Az EU Ecolabel minősítéssel rendelkező termékek általában átfogóbb környezetvédelmi szempontból is előnyösek.
Kapcsolódó cikkeink
Továbbra is luxusnak számít a női higiénia Magyarországon
Miközben az Európai Unió több tagállama már nullára csökkentette a…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >