Egyre több a fogyasztói panasz
Tavaly 1774 ügyet zárt le az alternatív fogyasztói panaszkezelő Budapesti Békéltető Testület, ez csaknem 400-zal több a 2008. évi 1398 ügynél – mondta Baranovszky György, a tanács elnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Az ügyek közel fele a kereskedelemmel volt kapcsolatos, sok panasz érkezett az utazási, javító-karbantartó, közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatban is, a harmadik leginkább érintett terület pedig a pénzügyi szolgáltatásoké volt.
A fogyasztóvédelmi törvény módosítása után, ez év elejétől a határokon átnyúló pénzügyi szolgáltatások alternatív jogvita rendezője – a FIN-Net – magyar partnere a Budapesti Békéltető Testület – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az Európai Bizottság 2001-ben hozta létre a FIN-Net-et, azóta 22 ország csatlakozott hozzá, és ezekben az országokban összesen 51 tagszervezethez lehet fordulni panasszal. A FIN-Net 2008-ban 1405 ügyet zárt le. A kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói panaszok élén a cipő áll – mondta Horváth György a Budapesti Békéltető Testület elnökhelyettese.
Tavaly az 1774 ügy felét szüntette meg a testület, mert vagy nem volt megalapozott, vagy pedig a panasztevő vonta vissza. A szolgáltatónak tett ajánlások száma 395 volt, ezeket a cégek önként elfogadhatják. Az egyezségek száma 248, a kötelezéseké – amikor a cég előre elfogadta a testület döntését – 17 volt – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >A kukoricatermesztés jövedelmezősége a hibridek és a csávázás kiválasztásán is múlik
A magyar kukoricatermesztők sikeressége nagymértékben függ a terméshozam mennyiségétől és…
Tovább olvasom >