Egyre több a fogyasztói panasz

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 01. 28. 00:01

Tavaly 1774 ügyet zárt le az alternatív fogyasztói panaszkezelő Budapesti Békéltető Testület, ez csaknem 400-zal több a 2008. évi 1398 ügynél – mondta Baranovszky György, a tanács elnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

Az ügyek közel fele a kereskedelemmel volt kapcsolatos, sok panasz érkezett az utazási, javító-karbantartó, közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatban is, a harmadik leginkább érintett terület pedig a pénzügyi szolgáltatásoké volt.
A fogyasztóvédelmi törvény módosítása után, ez év elejétől a határokon átnyúló pénzügyi szolgáltatások alternatív jogvita rendezője – a FIN-Net – magyar partnere a Budapesti Békéltető Testület – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az Európai Bizottság 2001-ben hozta létre a FIN-Net-et, azóta 22 ország csatlakozott hozzá, és ezekben az országokban összesen 51 tagszervezethez lehet fordulni panasszal. A FIN-Net 2008-ban 1405 ügyet zárt le. A kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói panaszok élén a cipő áll – mondta Horváth György a Budapesti Békéltető Testület elnökhelyettese.
Tavaly az 1774 ügy felét szüntette meg a testület, mert vagy nem volt megalapozott, vagy pedig a panasztevő vonta vissza. A szolgáltatónak tett ajánlások száma 395 volt, ezeket a cégek önként elfogadhatják. Az egyezségek száma 248, a kötelezéseké – amikor a cég előre elfogadta a testület döntését – 17 volt – közli az MTI.


Kapcsolódó cikkeink