Egyre nő a növényi alternatívák iránti kereslet Németországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 16. 09:53
🎧 Hallgasd a cikket:

A növényi alapú élelmiszerek németországi piacának forgalma 2024-ben elérte az 1,7 milliárd eurót, ami 2022–2024 között átlagosan évi 3,3%-os bővülést jelez – derül ki az AFC Consulting Group és a „Die neuen Protein NL Partner für Deutschland” közös tanulmányából.

Az Aldi Süd csak egy azon kereskedők közül, amelyek az utóbbi időben jelentősen bővítették vegán termékkínálatukat

A kutatás szerint a szigorodó szabályozások és a kereskedelmi láncok fenntarthatósági törekvései jelentős szerepet játszanak a növényi és hibrid fehérjetermékek fejlődésében – írja a Lebensmittelpraxis. A vegán és részben növényi alapú, azaz hibrid alternatívák elfogadottsága gyorsul, amit az olyan nagyvállalatok e téren fokozódó aktivitása is erősít, mint a Südzucker, Pfeifer & Langen és Tönnies, valamint a Rewe és Lidl.

A hús és növényi fehérjék keverékéből álló hibrid termékek kulcskategóriává nőtték ki magukat. Jó példa erre az Aldi Nord újonnan bevezetett burgerpogácsája, amely 70%-ban húsból, 30%-ban növényi összetevőkből áll.

Anselm Elles, az AFC ügyvezetője szerint a hosszútávú fogyasztói szokások – különösen a fiatalabb generációk körében –, a szigorúbb előírások és a kereskedelem ambiciózus ESG-céljai együttesen terelik a német élelmiszerpiacot az állati eredetű termékektől a növényi megoldások felé.

A tanulmányt a berlini holland nagykövetség, a PIB-klaszter és az AFC Management Consulting készítette, eredményeit pedig a kölni Anuga szakkiállításon mutatták be a nyilvánosságnak.

Kapcsolódó cikkeink