Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be az Agrárminisztérium, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a METRO Magyarország együttműködésével megrendezett sajtótájékoztatón, Budaörsön. Az esemény kiemelt célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a halfogyasztás jelentőségére és népszerűsítse a kiváló minőségű magyar halakat.
Dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium államtitkára az eseményen elmondta, ez az időszak kiemelten fontos a haltenyésztők, az eladók számára, hiszen az összes hazai halfogyasztás 40%-a realizálódik karácsony körül. Az egyes termelők esetében pedig saját éves halértékesítésük 70%-át is elérheti. Hozzátette, a magyar halfogyasztás mértéke emelkedik, az egy főre jutó éves mennyiség 5,7 kilogrammról 6,7 kilogrammra nőtt az elmúlt években. A „Kapj rá!” kampány 2013 és 2020 között 24%-kal növelte a halfogyasztást. A kormány további forrásokat is biztosított a népszerűsítéshez, erre a célra 2020 óta 700 millió forint állt rendelkezésre.
Az államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy a magyar termelők áldozatos munkájának köszönhetően kiváló minőségű halak kerülhetnek a karácsonyi asztalra
Az Agrárminisztérium az érintettek támogatása érdekében jelentős lépéseket tett: csökkentette a hal ÁFA-kulcsát 27%-ról 5%-ra, valamint pótlólagos forrásokat biztosított a haltermelő tavak fenntartására. Dr. Nobilis Márton hangsúlyozta, a halfogyasztás népegészségügyi szempontból is kiemelkedő jelentőséggel bír, hiszen a hal kiváló minőségű fehérje- és omega-3 forrás. Emellett a haltenyésztés fenntarthatósági szempontból is előnyös, hiszen a halak takarmányhasznosítása rendkívül hatékony. Az agrártárca cél, hogy a magyar családok asztalára mindig biztonságos és fenntartható módon előállított élelmiszerek kerüljenek, ezért is biztat a minisztérium is mindenkit a hazai halak fogyasztására, nemcsak karácsonykor, hanem az év más időszakaiban is. Az Agrárminisztérium továbbra is elkötelezett amellett, hogy népszerűsítse a hazai haltermékeket és támogassa a halfogyasztás növekedését, hozzájárulva a fenntartható élelmezési rendszer kiépítéséhez – tette hozzá.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az egy évvel korábbihoz viszonyítva 1,7, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal mérséklődött az építőipari termelés volumene novemberben
2024 novemberében az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Változó piaci környezetben is stabil növekedéssel zárta az évet az AutoWallis Csoport
8 százalékkal több gépjárművet értékesített 2024-ben az AutoWallis Csoport, ezzel…
Tovább olvasom >