Egyre kevesebb kiskereskedelmi lánc ad ki akciós újságot
A fogyasztók fele igényli az akciós újságokat, a másik felét hidegen hagyják a nyomtatott katalógusok. A kiskereskedelmi láncok ezért vagy megszüntetik, vagy kevesebb példányszámban kezdik kiadni szokásos katalógusukat.

Nagy a megosztottság a vásárlók között, szükség van-e rájuk
Az OBI a katalógusokat kivezette, az IKEA szintén. A SPAR üzletei több milliós példányszámban kerülnek kiadásra hetente, az évről évre egyre kevesebb újságot adnak ki, ami évente mintegy 10-20 százalékos csökkenést jelent. A Lidl szerint vásárlóik szeretik a nyomtatott lapokat, ezért jelenleg nem tervezik a nyomtatott szórólap kivezetését, míg az Aldi elismerte, hogy ők is a teljeskörűségben hisznek, akciós kiadvány tekintetében abszolút trendkövető magatartást folytat a cég. A Tesco szintén úgy reagált, hogy ők is folyamatosan nyomon követik a vásárlói visszajelzéseket és folyamatosan dolgoznak a digitalizáción. Céljuk, hogy az az akciós újság esetén is egyre több vásárló a digitális kiadványt részesítse előnyben – derült ki a kiskereskedelmi láncok Pénzcentrumnak tett nyilatkozataiból.
A lap a fogyasztókat is megkérdezte, és kiderült: 50-50 százalék az akciós újságokat preferálók és azok aránya, akik szerint semmi értelme nincs ezeknek a kiadványoknak.
Kapcsolódó cikkeink
Heiszler Gabriella: Már mérséklődik a liszt és olaj beszállítói ára
Mérséklődnek a beszállítói árak egyes élelmiszereknél, így a liszt vagy…
Tovább olvasom >Navigált vásárlások
Az év elején a Retail Dive felmérést végzett a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Négy milliárd fontot fektet a Lidl a brit élelmiszeriparba 2023-ban
Tervei szerint a Lidl GB 2023-ig 4 milliárd fontot invesztál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >Héjja Csaba: dobni fog az élelmiszer-infláción egy ideig az ársapka kivezetése
Héjja Csaba, az MKB Bank és a Takarékbank szenior elemzője…
Tovább olvasom >Kuponokkal spórolnak a magyarok
Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés,…
Tovább olvasom >