Egyre kevesebb bort iszunk
2010 óta szinte folyamatosan csökken az egy főre jutó borfogyasztás Magyarországon, olyannyira, hogy mostanra mindössze közel 5 liter bort, illetve mustot iszik meg egy fő egy évben – írja az agrarszektor.hu. A csökkenés egyik oka valószínűleg az lehet, hogy 1993 óta egy-két kiugró évet leszámítva, hol stagnál, hol pedig látványosan lecsökken a bortermelés hazánkban.
Míg 2010-ben 5,7 liter volt az egy főre jutó évi bor-és mustfogyasztás Magyarországon, addig 2018-ra ez a szám 5,1 literre csökkent. Habár jól látszik, hogy az utóbbi nyolc évben volt két viszonylag kiugró év a borfogyasztásban, 2011-ben 6 liter, 2016-ban pedig 5,8 liter volt az egy főre jutó éves fogyasztás, mégis a tendencia inkább azt mutatja, hogy évek óta egyre kevesebb bort isznak a magyarok.
A fogyasztás csökkenésének hátterében valószínűleg az állhat, hogy 1993 óta néhány évet leszámítva, nem sokat változott a bortermelés hazánkban, sőt. Míg 1993-ban 364 millió liter volt az egyszer fejtett bor mennyisége, addig 2018-ra ez 355 millió literre csökkent. Volt ugyan két év, amikor jócskán 500 millió liter felett volt a bortermelés Magyarországon, 2009 óta azonban szinte folyamatosan csökken az éves mennyiség. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy 2010-ben 176 millió liter is volt az egyszer fejtett bor éves mennyisége, amit 2018-ra sikerült ismét 350 millió tonna felé emelni. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kihívásokat jelent a magyar borászat számára az EPR és a DRS
A magyar borászok számára jelentős kihívást jelent az újonnan bevezetett…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Nagy István: a magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban
A magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban, Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >