Egyre kevesebb bort iszunk
2010 óta szinte folyamatosan csökken az egy főre jutó borfogyasztás Magyarországon, olyannyira, hogy mostanra mindössze közel 5 liter bort, illetve mustot iszik meg egy fő egy évben – írja az agrarszektor.hu. A csökkenés egyik oka valószínűleg az lehet, hogy 1993 óta egy-két kiugró évet leszámítva, hol stagnál, hol pedig látványosan lecsökken a bortermelés hazánkban.
Míg 2010-ben 5,7 liter volt az egy főre jutó évi bor-és mustfogyasztás Magyarországon, addig 2018-ra ez a szám 5,1 literre csökkent. Habár jól látszik, hogy az utóbbi nyolc évben volt két viszonylag kiugró év a borfogyasztásban, 2011-ben 6 liter, 2016-ban pedig 5,8 liter volt az egy főre jutó éves fogyasztás, mégis a tendencia inkább azt mutatja, hogy évek óta egyre kevesebb bort isznak a magyarok.
A fogyasztás csökkenésének hátterében valószínűleg az állhat, hogy 1993 óta néhány évet leszámítva, nem sokat változott a bortermelés hazánkban, sőt. Míg 1993-ban 364 millió liter volt az egyszer fejtett bor mennyisége, addig 2018-ra ez 355 millió literre csökkent. Volt ugyan két év, amikor jócskán 500 millió liter felett volt a bortermelés Magyarországon, 2009 óta azonban szinte folyamatosan csökken az éves mennyiség. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy 2010-ben 176 millió liter is volt az egyszer fejtett bor éves mennyisége, amit 2018-ra sikerült ismét 350 millió tonna felé emelni. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >Borok Badacsonyból
A Badacsonyi borvidék márciusban már tizenharmadik alkalommal költözött a budapesti…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >