Egyre inkább az elektronikus fizetés kerül előtérbe
Az elektronikus fizetések térhódítása egyre markánsabban tapintható Magyarországon, ami évről évre növekvő tendenciát mutat. Az MNB által közölt szakmai cikk szerint, míg 2015-ben mindössze 9 százalékát tették ki az elektronikus fizetések az összes tranzakciónak, addig 2022-re már az összes vásárlás egyharmadát fedezte ez a digitális fizetési forma a boltokban.
A digitális fizetési infrastruktúra folyamatosan fejlődik, és a vásárlási szokásokban is érdekes változások fedezhetők fel. A Portfolio szerint az egyre nagyobb arányban elfogadó üzletek vonzzák a vásárlókat, akik hajlamosabbak többet költeni azokban a helyeken, ahol az elektronikus fizetés lehetősége dominál.
Az elmúlt években az üzletek száma csökkent, miközben az elektronikus fizetést elfogadó helyek aránya emelkedett. Míg 2019-ben még 145 ezer üzlet működött, addig 2022-re ez a szám 138 ezerre csökkent, viszont az elektronikus fizetést elfogadó üzletek aránya 55 százalékról 81 százalékra emelkedett.
Az elektronikus fizetés térnyerése elsősorban az online pénztárgépek és a Covid-járvány miatti digitalizáció felgyorsulásának köszönhető. A digitális tranzakciók aránya évente emelkedik, és a Covid-járvány alatt bekövetkezett megduplázódás után továbbra is magas szinten stabilizálódik (éves 4-5 százalékpont). Az emelkedő tendenciát mutatja az is, hogy az összérték 38 százaléka azokban a boltokban realizálódik, ahol több az elektronikus fizetés, mint a készpénzes. A digitalizáció továbbra is átalakítja a fizetési szokásokat, és valószínűleg további előretörésre számíthatunk az elektronikus fizetések terén.
Kapcsolódó cikkeink
MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >MNB-alelnök: a jegybankok nélkül nincs zöld átmenet
Az energiaátmenet a világ egyik legnagyobb kihívása és egyben az…
Tovább olvasom >Jöhet a QR-kódos fizetés Magyarországon
Magyarország a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján, technológiai elmaradottsága okán, átugrotta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >