Egyre inkább az elektronikus fizetés kerül előtérbe
Az elektronikus fizetések térhódítása egyre markánsabban tapintható Magyarországon, ami évről évre növekvő tendenciát mutat. Az MNB által közölt szakmai cikk szerint, míg 2015-ben mindössze 9 százalékát tették ki az elektronikus fizetések az összes tranzakciónak, addig 2022-re már az összes vásárlás egyharmadát fedezte ez a digitális fizetési forma a boltokban.
A digitális fizetési infrastruktúra folyamatosan fejlődik, és a vásárlási szokásokban is érdekes változások fedezhetők fel. A Portfolio szerint az egyre nagyobb arányban elfogadó üzletek vonzzák a vásárlókat, akik hajlamosabbak többet költeni azokban a helyeken, ahol az elektronikus fizetés lehetősége dominál.
Az elmúlt években az üzletek száma csökkent, miközben az elektronikus fizetést elfogadó helyek aránya emelkedett. Míg 2019-ben még 145 ezer üzlet működött, addig 2022-re ez a szám 138 ezerre csökkent, viszont az elektronikus fizetést elfogadó üzletek aránya 55 százalékról 81 százalékra emelkedett.
Az elektronikus fizetés térnyerése elsősorban az online pénztárgépek és a Covid-járvány miatti digitalizáció felgyorsulásának köszönhető. A digitális tranzakciók aránya évente emelkedik, és a Covid-járvány alatt bekövetkezett megduplázódás után továbbra is magas szinten stabilizálódik (éves 4-5 százalékpont). Az emelkedő tendenciát mutatja az is, hogy az összérték 38 százaléka azokban a boltokban realizálódik, ahol több az elektronikus fizetés, mint a készpénzes. A digitalizáció továbbra is átalakítja a fizetési szokásokat, és valószínűleg további előretörésre számíthatunk az elektronikus fizetések terén.
Kapcsolódó cikkeink
MNB: nem módosította az alapkamatot a monetáris tanács
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa keddi ülésén nem…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >