Egyre édesebb mindaz, amit eszünk és iszunk
Egyre több cukrot fogyasztunk, és nagyobb teret nyernek az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek is. Az ausztrál Deakin Egyetem kutatóinak 2007 és 2019 közötti felmérése cukor-fronton 50, édesítőszerek terén 36 százalékos növekedést mutat. Az utóbbi körbe tartozik az aszpartám, az aceszulfám-K, valamint a természetes lehetőségek, mint a stevia és a szerzetes gyümölcs kivonat. A szakemberek azonban nem örülnek ennek a trendnek.

Minden egyre édesebb
Egy átlagos amerikai felnőtt naponta 17 kanál cukrot vesz magához. Nem csak az üdítők miatt aggályos ez, hanem az USDA arra is rámutat, hogy az előre csomagolt élelmiszerek cukortartalma is 9 százalékkal nőtt 2007 és 2019 között. Az alacsony kalória tartalmú édesítőszerek sokak szerint még inkább veszélyesek, mivel hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy korlátlanul fogyaszthatjuk őket.
Kevesen tudják, hogy ezek az alacsony kalóriatartalmúnak mondott édesítőszerek egy sor egészségügyi komplikációval hozhatóak összefüggésbe: ilyen többek között a kettes típusú diabétesz, a szívbetegségek és a bélrendszert érintő problémák. További probléma, hogy ezek miatt az italok miatt a fogyasztók még több édeset kívánnak, ami különösen a gyerekek esetében problémás.
Kapcsolódó cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Procter & Gamble élén
A Procter & Gamble (P&G) bejelentette, hogy 2026. január 1-jétől…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >