Egyre édesebb mindaz, amit eszünk és iszunk
Egyre több cukrot fogyasztunk, és nagyobb teret nyernek az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek is. Az ausztrál Deakin Egyetem kutatóinak 2007 és 2019 közötti felmérése cukor-fronton 50, édesítőszerek terén 36 százalékos növekedést mutat. Az utóbbi körbe tartozik az aszpartám, az aceszulfám-K, valamint a természetes lehetőségek, mint a stevia és a szerzetes gyümölcs kivonat. A szakemberek azonban nem örülnek ennek a trendnek.

Minden egyre édesebb
Egy átlagos amerikai felnőtt naponta 17 kanál cukrot vesz magához. Nem csak az üdítők miatt aggályos ez, hanem az USDA arra is rámutat, hogy az előre csomagolt élelmiszerek cukortartalma is 9 százalékkal nőtt 2007 és 2019 között. Az alacsony kalória tartalmú édesítőszerek sokak szerint még inkább veszélyesek, mivel hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy korlátlanul fogyaszthatjuk őket.
Kevesen tudják, hogy ezek az alacsony kalóriatartalmúnak mondott édesítőszerek egy sor egészségügyi komplikációval hozhatóak összefüggésbe: ilyen többek között a kettes típusú diabétesz, a szívbetegségek és a bélrendszert érintő problémák. További probléma, hogy ezek miatt az italok miatt a fogyasztók még több édeset kívánnak, ami különösen a gyerekek esetében problémás.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Az ENSZ Statisztikai Bizottsága új globális indikátort fogadott el a változatos étrend mérésére
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) az ENSZ Gyermekalapjával…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >